رویدادهای فرهنگی و فناوری واحد الکترونیکی با قوت به کار خود ادامه می‌دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک گفت‌: رویداد چکاوا با محوریت کدنویسی و حضور تعداد کثیری از برنامه‌نویسان متبحر کشور در چنین شرایط حساسی که بسیاری از مراکز دانشگاهی کشور به‌دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل است، برگزار شد.

محمدرضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تداوم برگزاری رویدادهای فرهنگی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باوجود الزامات و نکات احتیاطی که در شرایط کنونی کشور وجود دارد، با بهره‌مندی از زیرساخت‌های واحد الکترونیکی، مرحله مقدماتی رویداد چکاوا(چالش آنلاین کدنویسی) طی دو روز گذشته برگزار شد.

وی افزود: رویداد چکاوا با محوریت کدنویسی و حضور تعداد کثیری از برنامه‌نویسان متبحر کشور در چنین شرایط حساسی که بسیاری از مراکز دانشگاهی کشور به‌دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل است، برگزار شد. مرحله تخصصی این رویداد جمعه هفته جاری به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. این رویداد که با هدف شناسایی استعدادهای برتر برنامه نویسی کشور برگزار شد، با استقبال خوبی از سوی چهره‌های علمی و برتر کشور در حوزه برنامه‌نویسی روبرو شد.

کشاورزی در خصوص شیوه برگزاری این رویداد یادآور شد: در مرحله اول این چالش برنامه‌نویسی آنلاین شرکت کننده‌ها می‎توانستند از هر زبان برنامه‌نویسی استفاده کنند؛ اما در مرحله دوم برگزیدگان تنها مجاز به استفاده از دو زبان php و #c بودند.

وی خاطرنشان کرد: این رویداد بزرگ‌ترین چالش برنامه نویسی کشور به صورت آنلاین بود که در سطح ملی برگزار شد که سطح رقابت و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های فنی این مسابقه آنلاین برنامه‌نویسی با حضور هم‌زمان چند صد تن از برنامه نویسان، بخش دیگری از افتخارات واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به‌شمار می‌رود.

رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره «زیبانو» خبر داد و گفت: جشنواره فرهنگی و هنری «زیبانو» رویدادی است که به همت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری طرح «یک حس خوب» برگزار شود.

کشاورزی ادامه داد: جشنواره فرهنگی_هنری «زیبانو» با محوریت کتاب «کدام زیبایی؟ کدام استاندارد؟» برگزار خواهد شد. این کتاب نگرشی ساده و نو به موضوع زیبایی معنوی در زنان و دختران دارد و تلاش می‌کند بدون تعصب و براساس مستندات، گزاره‌های مفهومی محور زیبایی حقیقی در بانوان را معرفی کند.

وی درباره محورهای جشنواره زیبانو عنوان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری «زیبانو» بستری برای شناسایی استعدادهای برتر در حوزه تولید محتوا در قالب داستان کوتاه، ساخت کلیپ، عکس نوشته، کاریکاتور، شعر و مسابقه کتابخوانی است. علاقه‌مندان تا ۱۲ اسفند فرصت دارند تا آثار خود را از طریق بخش‌های تعریف شده براساس قالب‌های محتوایی، ارسال کنند. مسابقه آنلاین کتابخوانی نیز ۱۳ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

رئیس واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ۲۰ سکه بهار آزادی، اقامت و پذیرایی ۲۰ خانواده (نفر منتخب و بستگان درجه یک) در مشهد مقدس و جوایز ارزنده دیگر به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062529

وب گردی

وب گردی