آموزش از راه دورِدانش‌آموزان به کمک پاورپوینت/ محتوای درسی تولید شده در شبکه آموزش کاربردی نیست

مدیر دبیرستان دخترانه دوره اول سمای بروجرد گفت: دبیران می‌توانند از نحوه تدریس خود فیلم‌برداری‌کنند و یا با استفاده از پاورپوینت مطالب درسی را به صورت اسلایدی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. محتوای درسی تولید شده طی روزهای آینده در کانال مدرسه قرار می گیرد.

سهیلا خورشیدی مدیر دبیرستان دخترانه دوره اول سمای بروجرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت های این مدرسه در حوزه آموزش از راه دور دانش‌آموزان در تعطیلات پیش روی مدارس اظهار کرد: دبیران هرپایه در حال حاضر مشغول تهیه فایل‌های درسی به صورت صوتی و تصویری هستند و محتوای تولید شده را از آن جایی که تا قبل از تعطیلات درس داده‌اند، ادامه خواهند داد.

وی افزود: دبیران می‌توانند از نحوه تدریس خود فیلم برداری‌کنند و یا با استفاده از پاورپوینت مطالب درسی را به صورت اسلایدی در اختیار دانش آموزان قرار دهند. محتوای درسی تولید شده طی روزهای آینده در کانال مدرسه قرار می گیرد و دانش آموزان هرپایه از این مطالب درسی استفاده خواهند کرد.

خورشیدی ادامه داد: همچنین‌گروه‌های مجازی برای دانش‌آموزان هرپایه به طور مجزا تشکیل شده است؛ دانش‌آموزان در ساعت‌های تعیین شده با حضور در گروه از فیلم و پاورپوینت‌ آموزشی ارسال شده استفاده می کنند. سپس دبیر در گروه حاضر می‌شود و به پرسش و پاسخ و رفع اشکال می پردازد.

مدیر دبیرستان دوره اول سمای بروجرد تصریح کرد: علاوه بر این موضوع، کانال دیگری برای تقویت ارتباط با والدین دانش آموزان تشکیل دادیم که در جریان فعالیت‌های آموزشی مدرسه قرار بگیرند؛ والدین از این طریق با فعالیت‌های آموزشی آشنا و در جریان وضعیت تحصیلی فرزند خود قرار می گیرند. البته تاکید کرده‌ایم که در گروه های تشکیل شده، گفت وگوهای غیر درسی انجام نشود و صرفا مطالب درسی به اشتراک گذاشته شود.

وی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان تاکید کرد: دو مشاور مجرب در دبیرستان سمای بروجرد فعالیت دارند که در روزهای گذشته، ملزم به تولید محتوا شده‌اند؛ به مشاوران و مربی بهداشت نیز تاکید کرده‌ایم که با هماهنگی معاونت فناوری مدرسه، در زمینه بهداشت جسمی، سلامت روان و هدایت تحصیلی دانش آموزان، تولید محتوا کنند.

خورشیدی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع آموزش از راه دور با توجه به این که همکاران فرآیند تولید محتوا را در منزل انجام می دهند، مقداری سخت است؛ اما باید برای توسعه این روش آموزشی تمام تلاش خود را به کار گیریم. متاسفانه محتوای درسی تولید شده در شبکه آموزش چندان کاربردی نیست و دانش آموزان از آن استقبال نکرده‌اند؛ به همین دلیل تمامی دبیران مدرسه را ملزم به تولید محتوای کاربردی برای دانش آموزان‌ کرده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062550

وب گردی

وب گردی