تاثیر گوش‌دادن بر عملکرد انسان

گوش‌دادن به طور موثر یکی از سخت‌ترین کارهاست؛ اما سرمایه‌گذاری در آن باعث می شود در کار خود باهوش تر، سریع‌تر و بهتر عمل کنید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ما اولین مهارت های خود را با غریزه پرورش می دهیم. هیچ کس به کودک نمی گوید که راه برود یا گوش کند او این ها را به طور غریزی می آموزد.
گوش دادن فقط به معنای درک منفعل کلمات و صداها نیست؛ بلکه گوش دادن واقعی یکی از قدرتمندترین ها در جعبه ابزار موفقیت شما است. گوش دادن هنگامی که با هدف انجام شود، شما را باهوش تر، سریع تر و بهتر می کند.
شنونده خوب باهوش تر است؛ زیرا جزئیات و وضوح بیشتری را راجع به آنچه باید به دست آید درک می کند. او سریع‌تر است؛ زیرا با وضوح بیشتر در جلو، دیگر نیاز به دو برابر کردن دقت ندارد. بهتر است زیرا با داشتن موقعیت های شفاف، آنچه را که از شما خواسته شده بود تحویل می دهید.
از آنجا که گوش دادن باعث ایجاد همدلی و ارتباط می شود؛ بنابراین می توانید درهای بازتری برای طرح سؤالات خود داشته باشید.
چگونه در محل کار شنونده بهتری باشیم؟
خوب گوش دادن می تواند به شما در بسیاری از روش های مختلف در ایجاد روابط ، یادگیری مهارت های جدید، پیدا کردن فرصت بعدی و موارد دیگر کمک کند. بنابراین چگونه می توانید گوش دادن را نشان دهید؟ در اینجا برخی از تکنیک های فراموش نشدنی وجود دارد.
1. با نیت شروع کنید
گوش دادن منفعل نیست یعنی به توجه ، تمرکز و انرژی آگاهانه شما نیاز دارد. پیش از یک گفت وگوی مهم، هدفی را مشخص کنید و خود را برای گرفتن حقایق کلیدی، دستورالعمل ها، جزئیات و نظرات آماده کنید. این کار را با هدف دریافت اطلاعات انجام دهید.
بیشتر شنوندگان موفق با یک احساس آنچه می خواهند یاد بگیرند و قصد استخراج آنچه برای رسیدن به هدفشان ضروری است وارد گفت وگو می شوند.
«لری وندرگریفت» محقق دانشگاه اتاوا در سال 2010 مطالعه ای را در مورد گوش دادن به منظور یادگیری منتشر کرد. یکی از یافته های او این بود که موفق ترین شنوندگان با این احساس که می خواهند یاد بگیرند و قصد استخراج آنچه برای رسیدن به هدفشان ضروری است، وارد گفت وگو می شوند.
2. بازپخش و تأمل کنید
عقاید فرد را با لغات خود باز پخش کنید تا نه تنها به طور موثر شنونده باشید بلکه تفسیر درست کرده و ایده های اصلی را ضبط کنید.
اگرچه این ممکن است مدت مکالمه را تا چند دقیقه بیشتر کند، اما این رویکرد اطمینان می دهد که اطلاعات موردنیاز خود را به‌دست آورده اید و همچنین باعث اعتماد به نفس شنوندگی در شما می شود.
3. سؤالات شفاف بپرسید
هرگز از پرسیدن سوال و اینکه تایید شوید یا خیر نترسید. این یک چالش رایج در سازمان ها است. داشتن شجاعت برای پرسیدن سؤالات مقدماتی باعث می شود که دقیقاً بدانید که نقطه پایان چیست و شما را در مستقیم ترین مسیر موفقیت قرار می دهد. این در نهایت شما را سریع‌تر و بهتر می کند.
4- در برابر اصرار برای پاسخگویی در محل مقاومت کنید
گوش دادن فعال به معنای گرفتن اطلاعات و پردازش، سازماندهی، جستجوی الگوها و حفره ها است. یکی از بزرگ‌ترین دشمنان گوش دادن فعال، انگیزه ای برای پاسخ سریع است. اگر هنگام گوش دادن پاسخ یا دیدگاه خود را تدوین می کنید ، ممکن است درست گوش نکنید.
یکی از بزرگ‌ترین دشمنان گوش دادن فعال، انگیزه ای برای پاسخ سریع است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1062593

وب گردی

وب گردی