تحقیقات برای یافتن داروی ویروس کرونا/ تمرکز روی داروهای ضد ویروس قبلی

تحقیقات جدید روی چندین داروی ضد ویروسی تمرکز کرده که دانشمندان می توانند برای درمان عفونت‌های ناشی از ویروس کرونای جدید استفاده کنند. این داروها «تیکوپلانین»، « اوریتاوانسین»، « دالباوانسین»،« ﻣﻮﻧﻨﺴﯿﻦ» و « امتین» هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، در حال حاضر 89,083 مورد تایید شده از کووید-19 وجود دارد. بیماری که به دلیل عفونت با coronavirus SARS-CoV-2 در سراسر جهان بروز کرده است.

تاکنون بیش از 3هزار نفر در نتیجه شیوع ویروس SARS-CoV-2 در جهان جان خود را از دست دادند. در حال حاضر درمانی برای این عفونت وجود ندارد، به این معنی که پزشکان و متخصصان بهداشت نمی توانند برای افرادی که مبتلا به آن هستند، داروی مشخصی تجویز کنند.

اگرچه بیشتر بزرگسالان سالم می توانند برای مقابله با عفونت به سیستم ایمنی بدن خود تکیه کنند، عدم درمان یا درمان کووید-19به ویژه برای بزرگسالان مسن و افرادی که دارای بیماری هایی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، بیماری های تنفسی و فشار خون بالا هستند نگران کننده است.

در این زمینه ها، نیاز به فوریت های درمانی بسیار حیاتی است. بنابراین، گروهی از دانشمندان مستقر در اروپا در حال حاضر طیف وسیعی از داروهای ضد ویروس موجود را با این امید که برخی از آنها ممکن است به درمان ویروس جدید کمک کنند، بررسی کرده اند.

«دنیس کاینوف» استادیار دانشگاه علم و فناوری نروژ، نویسنده ارشد این مقاله جدید است. نتایج به دست آمده در ژورنال بین المللی بیماریهای عفونی به چاپ رسیده است.

چرا داروهای موجود را مجدداً مصرف می کنیم؟

کاینوف و همکارانش اطلاعات 119 داروی ضد ویروس (ایمن برای انسان) را به نام عوامل ضد ویروسی با طیف گسترده (BSAAs) بررسی و جمع بندی کردند.

BSAA ترکیباتی هستند که ویروس های متعلق به دو یا چند خانواده ویروسی را هدف قرار می دهند.محققان در مقاله مطالعاتی خود توضیح داده اند که الگوی یک دارو که فقط ویروس را هدف قرار می دهد، اکنون به رویکرد داروی چندین ویروس تبدیل شده است. این کار با ظهور BSAA آغاز شد.

دانشمندان BSAA را بر اساس این ایده که ویروس های مختلف از مسیرهای مشابه و فاکتورهای میزبان استفاده می کنند برای تکثیر و گسترش در یک سلول انتخاب کردند. بنابراین، یک دارو به طور بالقوه می تواند چندین ویروس مختلف را به طور همزمان هدف قرار دهد.

کاینوف و همکارانش همچنین مزایای استفاده مجدد از داروهای موجود در مقابل ایجاد داروهای جدید برای مبارزه با عفونت های ویروسی را توضیح دادند.

آنها اعلام کردند که مراحل سنتز شیمیایی، فرآیندهای تولید، ایمنی قابل اعتماد و خصوصیات فارماکوکینتیک در مدلهای حیوانی و مراحل رشد بالینی اولیه (مرحله 0 ، I و IIa) از قبل موجود هستند.

محققان اظهار کردند که استفاده مجدد از داروی استراتژی برای تولید ارزش اضافی از داروی موجود با هدف قرار دادن بیماری ها غیر از مواردی است که در ابتدا در نظر گرفته شده بود.

نویسندگان توضیح می دهند که احتمال موفقیت قابل توجهی در بازار و کاهش قابل توجهی از هزینه و جدول زمانی در دسترس بودن بالینی فقط برخی از فرصتهای منحصر به فرد ارائه شده توسط استفاده مجدد از دارو برای درمان کووید-19 است. برخی از آنتی بیوتیک ها ممکن است با این بیماری مبارزه کنند.

محققان 119 ماده ضد ویروسی اصلی را به تعداد معدودی از کاندیداهای بالقوه برای معالجه و پیشگیری از عفونت با SARS-CoV-2 محدود کردند.به عنوان مثال ، کلروکین و Remdesivir به طور موثری از ویروس کووید-19 در شرایط آزمایشگاهی جلوگیری می کنند.

دانشمندان همچنین می توانند داروهای زیر را برای کمک به درمان COVID-19 مورد هدف قرار دهند:

تیکوکلانین

اوریتاوانسین

دالباوانسین

تیکوپلانین

ﻣﻮﻧﻨﺴﯿﻦ

امتین

معمولاً پزشکان استفاده از آنتی بیوتیک ها را برای درمان ویروس ها توصیه نمی کنند. با این حال در این مورد، محققان به دنبال آن هایی بودند که بتوانند آنها را به عنوان داروهای ضد ویروسی دوباره استفاده کنند. نویسندگان یادآور می شوند که امتین یک داروی ضد پروتوژن است.

نکته مهم این است که اخیراً تحقیقات بالینی در مورد اثربخشی لوپیناویر، ریتوناویر و Remdesivir در برابر عفونت SARS-CoV-2 آغاز شده است.

دانشمندان یافته های خود را در یک پایگاه داده با دسترسی آزاد خلاصه کردند. این پایگاه داده شامل جداول، نقشه های گرما و آنتی ویروس‌هایی است که می تواند به درمان کووید-19 کمک کند.

کاینوف و همکاران نتیجه گرفتند که در آینده، BSAA با کاهش عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماریهای ویروسی و سایر بیماریها، با به حداکثر رساندن تعداد سال‌های زندگی سالم، بهبود کیفیت زندگی مبتلایان تأثیر جهانی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062613

وب گردی

وب گردی