تشکیل ستاد مقابله با کرونا توسط دانشجویان‌ یزدی

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد ستادی را برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل دادند.

محمد رضا اثنی عشری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره بزرگنمایس رسانه‌‌های خارجی از ویروس کرونا در ایران گفت: این اقدام برنامه‌ای بر مبنای ترس دارد. هدف آن نیز ایجاد رعب و وحشت در منطقه است که بر همین مبنا دیدیم نشست سران عرب لغو شد. این هجمه رسانه‌ای تاثیرات روانی زیادی داشت که کشورهای دنیا از این جهت درگیر آن نمی‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: تاثیرات روانی هجمه رسانه‌ای می‌تواند منجر به این شود تا کشورهای منطقه ایران را قرنطینه کنند همانطور که دیدیم عراق مرزهای خود را به روی کشورمان بست. البته چنین اقداماتی بهانه‌هایی را به وجود می‌آورد تا ایران را محدودتر کنند.

اثنی عشری با تاکید بر اینکه اقدامات علیه ایران پایدار نیست، گفت: چنین کارهایی بعد از مدتی کم خواهد شد که به عنوان نمونه دیدیم ترکیه در ماجرای حمله به ادلب سوریه چطور با ایران ارتباط برقرار کرد که همین کار منجر به وجود نیامدن انزوا برای ایران شد.

به گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد راهبرد رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران برای قرنطینه کردن آن موثر نخواهد بود ولی به افکار عمومی ضربه خواهد زد.

وی با تاکید بر اینکه هجمه رسانه‌ای برای بزرگنمایی ویروس کرونا هیچ تاثیری بر روی این بیماری ندارد، اظهار کرد: احتمال دارد بر روی اعتماد مردم به حاکمیت تاثیر داشته باشد. اما در شرایط کنونی باید به دولت اطمینان کرد تا این بحران را پشت سر بگذریم. اهداف این هجمه رسانه‌ای چیزی جز کم کردن مقبولیت ایران و ایجاد هرج و مرج نیست.

اثنی عشری در ادامه تصریح کرد: اطلاعات خوبی برای پیشگیری از ویروس کرنا منتشر شده و وضعیت شهرها خوب است رفت و آمدها کنترل می‌شود.

وی گفت: تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد ستادی را تشکیل دادند تا با ویروس کرونا مقابله کنند. تشکل‌های دیگر هم به این دانشگاه کمک می‌کنند اما نقش محوری با دانشگاه علوم پزشکی است که بیمارستان دارد و به صورت مستقیم مقابله می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062622

وب گردی

وب گردی