1501 مورد قطعی مبتلا به کووید 19/  66 نفرفوت کردند/ بهبودیافتگان 291 نفر

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با فعالیت 22 آزمایشگاه در کشور، آمارهای ما به روز شده است، به طوری که آزمایشگاه انستیتو پاستور این قابلیت را دارد که روزانه، 1200 تست انجام دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر علیرضا رییسی، دقایقی قبل، در جمع خبرنگاران درخصوص آمار جدید مبتلایان به کووید 19، گفت: از ظهر دیروز تا امروز، براساس نتایج قطعی آزمایشگاهی، تعداد 523 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد، متاسفانه، 12 نفر فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه در مجموع 1501 مورد قطعی مبتلا به کووید 19 و 66 فوتی به ثبت رسیده است، گفت: در حال حاضر، شمار بهبودیافتگان به 291 رسیده است.

دکتر رییسی با بیان اینکه بیشترین استان های درگیر در این زمینه، تهران، گیلان و قم هستند ادامه داد: در قم و گیلان، میزان بهبودیافتگان و مبتلایان تقریبا یکسان شده است.

وی گفت: از ابتدای همه گیری تاکنون، حدود 7280 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد، از حدود 4312 نفر تست گرفته شده و 1501 نفر مورد مثبت کرونا اعلام شده اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در این زمینه 22 آزمایشگاه در سطح کشور فعال است، گفت: با فعالیت 22 آزمایشگاه در کشور، آمارهای ما به روز شده است، به طوریکه آزمایشگاه انستیتو پاستور این قابلیت را دارد که روزانه، 1200 تست انجام دهد. خوشبختانه در زمینه به روز رسانی انجام تست ها، موفق بوده ایم.

وی افزود: در این آزمایشگاه ها تست غربالگری انجام می شود و چنانچه مثبت اعلام شود، به عنوان موارد مثبت تلقی شده و درمان آنها انجام می شود، اما برای قطعی شدن این آزمایشات، نمونه ها به تهران ارسال می شود و ما تست های قطعی را اعلام می کنیم. لذا این آمارهایی که اعلام می شود، آمارهای قطعی بوده و نباید آمار استان ها را موارد قطعی بیماری تلقی کرد.

رئیسی با تاکید براینکه مردم باید از تردد غیرضروری پرهیز کنند، گفت: 70 درصد مراجعین به بیمارستان ها، نیازی به مراجعه ندارند و فقط ترس از کرونا باعث می شود که مراجعه کنند. بر فرض اینکه فردی مبتلا باشد، در بیش از 80 درصد موارد، بروز بیماری خفیف بوده و فرد در منزل مداوا می شود. آنچه باعث نگرانی است، تردد غیرضروری بین شهری و سرپیچی از مقررات بهداشتی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062658

وب گردی

وب گردی