آماده باش ۲۰۰ پزشک برای کنترل شیوع کرونا در ۲۰۰ محله استان قم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از آمادگی ۲۰۰ پزشک عمومی برای کنترل شیوع ویروس کرونا در ۲۰۰ محله خبر داد.

سیف اله فضل الهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در خصوص بیماری کرونا گفت: با توجه به آلودگی که در سطح استان قم وجود دارد از حدود دو هفته پیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تعطیل شده است. به همین دلیل بخش عمده ای از کارکنان در دانشگاه حضور ندارند؛ اما در هیئت رئیسه دانشگاه در حال برنامه ریزی برای آموزش مجازی دانشجویان هستیم.
او ادامه داد: البته سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به دنبال یک برنامه متمرکز برای این موضوع است و به زودی دستورالعمل ها و شیوه های آموزش از راه دور ابلاغ خواهد شد. به محض ابلاغ این شیوه نامه، استادان برجسته واحد قم را شناسایی کرده و برای آموزش مجازی آماده می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان این که فعلا به دنبال گسترش این نوع آموزش و افزایش پهنای باند اینترنت هستیم، اظهار کرد: اگر تعطیلات دانشگاه به دلیل ویروس کرونا ادامه پیدا کرد از طریق آموزش از راه دور به دانشجویان آموزش خواهیم داد. البته سیستم مرکزی دانشگاه نیز در حال برنامه ریزی در این خصوص است و لیست تمام دروس ارائه شده ترم جاری را از ما خواسته است.

او گفت: به دنبال این هستیم تا از طریق سامانه مرکزی دانشگاه که توسط واحد الکترونیک واحد تهران دنبال می شود، بخشی از دروس را ارائه دهیم‌. بخشی از درس ها نیز عملی هستند که این دروس از طریق سامانه های واحد قم آموزش داده می شود. البته در حال حاضر برخی از اپلیکیشن ها نیز برای آموزش مجازی وجود دارد اما هنوز در خصوص استفاده از آن ها به نتیجه قطعی نرسیدیم.

فضل الهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حوزه معاونت پزشکی و دانشکده پزشکی به همراه تیم دانشگاه علوم پزشکی قم هماهنگ شده اند تا الگوی مدیریتی جهادی برای کنترل ویروس کرونا در استان قم را به صورت طرح محله به محله اجرا کنیم.

او اضافه کرد: ۲۰۰ نفر پزشک عمومی را بر اساس پروتکل های تشخیص و غربالگری آماده می کنیم. همچنین قرار است تجهیزاتی به این تیم ها ارائه کنیم که بخشی از آن تامین شده و بخش دیگر با حمایت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به زودی تامین خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان این که با ۲۰۰ پزشک ۲۰۰ محله را پوشش خواهیم داد، تاکید کرد: درمان از منازل آغاز می شود تا افرادی که ضرورت دارد به بیمارستان منتقل شوند. همچنین تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک و ضد عفونی کننده را تامین خواهیم داشت تا بتوانیم این طرح را اجرایی کرده و بحران کرونا در قم را مدیریت کنیم.

او اضافه کرد: به دلیل اینکه بیمارستان‌ها درگیر بحث ویروس کرونا هستند، به دانشجویان پزشکی این واحد دانشگاهی که در بیمارستان‌ها کلاس داشتند، اعلام کردیم که به بیمارستان نروند؛ زیرا امکان آلودگی وجود دارد؛ همچنین تدابیر، اصول درمانی و بهداشتی در خوابگاه‌ها نیز اندیشیده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062676

وب گردی

وب گردی