پذیرش دروس معارف اسلامی دانشگاه آزاد در قالب طرح ولایت کشوری

دستورالعمل پذیرش دروس عمومی معارف اسلامی در قالب طرح ولایت کشوری از سوی معاونان علوم، مهندسی و کشاورزی و علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر معماری دانشگاه آزاد اسلامی دستور العمل"پذیرش دروس عمومی معارف اسلامی در قالب طرح ولایت کشوری" را ابلاغ کردند.

در این دستورالعمل تاکید شده در راستای ترویج آموزه های دینی و معارف اسلامی و به منظور تشویق دانشجویان جهت شرکت در طرح ولایت (مبانی اندیشه اسلامی) و بر اساس موافقت معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دروس گذرانده شد در طرح ولایت با شروطی به جای درس اندیشه اسلامی 1 و انسان در اسلام، هر یک به ارزش دو واحد درس نظری (در مجمو به ارزش 4 واحد درس نظری) قابل پذیرش است.

بر اساس بندهای این دستورالعمل ارائه گواهی حضور در طرح با تایید سازمان بسیج دانشجویی کشور توسط دانشجویان الزامی است. معدل کل درس / دروس طرح ولایت باید 12 و بالاتر باشد و دانشجو از دروس شش گانه طرح ولایت درسی را زیر نمره 10 نگرفته باشد.

همچنین میانگین نمرات سه سرفصل (معرفت شناسی، خداشناسی و انسان شناسی) محاسیه و نمره میانگین به عنوان نمره نهایی برای هر یک از دروس انسان در اسلام و اندیشه اسلامی 1 ثبت شود.

در این دستورالعمل تاکید شده این دروس پس از معادل سازی در دوره تابستان 97-98 ثبت شود. دانشجو بابت پذیرش و ثبت دروس مذکور شهریه ای پرداخت نمی کند.

دروس اخذ شده در قالب طرح ولایت مازاد بر سقف مجاز واحد های درسی انتخاب شده در دوره تابستان است همچنین نمرات دروس نیز بدون احتساب در میانگین دوره تابستان در نظر گرفته شود و فقط در میانگین کل ( پس از اتمام دوره تحصیلی) محاسبه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062717

وب گردی

وب گردی