راه اندازی پایگاه آموزش مجازی استان‌ها

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از راه‌اندازی پایگاه آموزی مجازی در استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه‌ایسکانیوز از روابط عمومی آموزش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست ستاد برنامه‌ ریزی و اجرایی مدیریت کرونا و آموزش های مجازی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد، با تاکید بر اینکه مدرسه از حیث حضور و تجمع دانش‌آموزان تعطیل است اما آموزش تعطیل نیست، گفت: استفاده از ظرفیت‌های آموزش مجازی در ایام تعطیلی مدارس از ضروریات است و مثلث ستاد سازی، شبکه سازی و مشارکت محوری از ارکان مدیریت کرونا و مدرسه مجازی است.

حسینی جلوگیری از گسترش کرونا و آموزش‌های جایگزین برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را دو هدف اصلی کار در این ایام دانست و افزود: ویروس کرونا با تمام سختی‌های که برای جامعه ایجاد کرده است اما موجب گسترش بهداشت و سلامت، ایجاد شبکه‌های شاد و رشد در آموزش و پرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما در امر آموزش شده است.

معاون وزیر جایگزینی آموزش‌های از راه دور و مجازی را مسیر تبدیل خانه به مدرسه در دوران گذر از بحران دانست و افزود: سخت افزار، محتوای مناسب، معلم، فراگیر و خانواده از ارکان سیستم آموزش الکترونیک و مدرسه مجازی است.

وی افزود: در شرایط حاضر معلمان، فراگیران و خانواده‌ها آمادگی بیشتری برای آموزش‌های مجازی دارند و باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه مدیریت مدرسه مجازی باید با تمرکز بر مدرسه واقعی بنا شود افزود: تولید محتوای مناسب، فعال سازی معلمان خصوصا معلمان رسانه ساز و ایجاد آمادگی و انگیزه در خانواده ها می‌تواند به گسترش آموزش مجازی کمک شایانی کند.

حسینی با تاکید بر سه فرصت ویژه در حوزه استثنایی که به امر آموزش مجازی کمک می‌کند گفت: وجود مشاوران، مددکاران و پزشکان، آموزش‌های مجازی در طول سال ، تمرکز بیشتر خانواده‌ها بر آموزش منزل محور در آموزش و پرورش استثنایی فرصت هایی است که وجود داشته و می‌تواند به گسترش و اثر بخشی بیشتر آموزش‌های مجازی منجر شود.

حسینی ستادسازی، شبکه سازی و مشارکت محوری را از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش‌های مجازی دانست و افزود: در راستای ستاد سازی در سازمان، ستاد مدیریت کرونا و آموزش‌های مجازی تشکیل شده است، همچنین تشکیل ستاد به استان‌ها نیز ابلاغ شده است و در مدارس این ستاد با مسئولیت مدیر مدرسه تشکیل خواهد شد.

وی افزود : سه کارگروه بهداشت و سلامت، آموزش و تولید محتوی الکترونیک و فناوری اطلاعات از ارکان اصلی ستاد مدیریت بحران و آموزش های مجازی در سازمان و استان‌ها است.

حسینی اشاره کرد: جمع آوری محتواهای آموزشی موجود در سازمان و خارج از سازمان و تولید محتوای آموزشی جدید باید با قید فوریت در دستور کار استان ها قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شبکه سازی را یکی از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش‌های مجازی دانست و گفت: شبکه راهبری و نظارت از ستاد تا استان‌ها تشکیل شده است و ستاد نظارت و راهبری استان‌ها و ادارات استان‌ها نیز نظارت و راهبری مدارس را برعهده دارند و گزارش فعالیت‌ها هر روزه به سازمان ارسال خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه گستره طرح آموزش‌های مجازی و راه دور تمام مدارس استثنایی، مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده را در بر می‌گیرد افزود: پیگیری لازم جهت اضافه کردن زبان اشاره به آموزش‌های شبکه آموزش صدا و سیما شده است و همچنین آموزش‌های منزل محور نیزبا قدرت بیشتر ادامه می‌یابد.

وی افزود: در تمامی پایه‌های دوره ابتدایی محتوای الکترونیکی تولید شده و موجود است که باید در اختیار خانواده‌ها و گروه‌های هفت گانه هدف قرار گیرد. در دوره متوسطه اول، دوم، حرفه ای و پیش حرفه ای هم محتواهای خوبی وجود دارد و در این راستا تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت همکاران ستاد، استان‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی خلاء‌های موجود را پر کنیم.

حسینی اشاره کرد: پایگاه آموزش مجازی استان هایی که امکانات لازم را دارند راه اندازی می‌شود و بقیه استان‌ها نیز می‌توانند از امکانات مدرسه مجازی سازمان استفاده کنند.

معاون وزیر سومین بخش مدیریت کرونا و آموزش مجازی را مشارکت محوری دانست و افزود: طرح‌های مشارکت از مدرسه تا ستاد، پارلمان مجازی معلمان، مجمع مشورتی اولیا، طرح جام و مجلس مجازی دانش‌آموزان نیز می‌تواند به گسترش آموزش‌های مجازی کمک کنند و با استفاده از این ظرفیت‌های مشارکت محورانه هم طرح‌های در دست اجرا ارزیابی می‌شود و هم طرح های خلاقانه همکاران از سراسر کشور جمع آوری و در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062719

وب گردی

وب گردی