شبکه آموزش صدا و سیما در اختیار آموزش‌و‌پرورش قرار گیرد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این ایده که شبکه آموزش صدا و سیما در اختیار آموزش‌و‌ پرورش قرار گیرد، ایده مناسبی است. در چنین شرایطی دانش‌آموزان در ایام تعطیلات نیز می‌توانند مطالب درسی خود را از این شبکه دنبال کنند.

محمد قمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آموزش مکمل شبکه آموزش در پی شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در کشور شرایط خاصی در کشور ایجاد کرده است و احتمال انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر نیز وجود دارد، در چنین شرایطی حضور دانش‌آموزان در مدرسه از لحاظ بهداشتی صحیح به‌نظر نمی‌رسد.

وی ادامه داد: آموزش نباید در کشور تعطیل شود، ارائه آموزش‌های مکمل شبکه آموزش در این راستا ایده خوبی به نظر می‌رسید که به همت مسئولان آموزش و پرورش و صدا و سیما محقق شد.

نماینده مردم پاکدشت با بیان اینکه ارائه برنامه‌های درسی از طریق تلویزیون اولین تجربه نظام آموزشی کشور است، خاطرنشان کرد: این نوع آموزش در بسیاری از کشورها رایج بوده اما در ایران برای اولین بار به اجرا در می‌آید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان با آموزش مجازی تا حدودی جبران می‌شود، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند در دورانی که در خانه هستند، از آموزش از راه دور یا فضای مجازی استفاده کرده و مباحث درسی در ایام تعطیلات را فرا گیرند.

وی اظهار کرد: هر برنامه‌ای در ابتدای اجرا ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که آموزش از راه دور نیز از این ماجرا مستثنی نیست؛ اما اجرای این برنامه با وجود مشکلات جزئی بهتر از آن است که هیچ اقدامی برای آموزش دانش‌آموزان صورت نگیرد.

قمی بیان کرد: این ایده که شبکه آموزش صدا و سیما در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، ایده مناسبی است. در چنین شرایطی دانش‌آموزان در ایامی که نمی‌توانند به مدرسه بروند، می‌توانند مطالب درسی خود را از این شبکه دنبال کنند.

وی با اشاره به مزایای آموزش از راه دور خاطرنشان کرد: با آموزش‌های از راه دور، گویی خانه دانش‌آموزان به مدرسه آنان تبدیل شده است. پدر و مادران نیز می‌توانند نقش معلم را ایفا کنند؛ یعنی امکانات لازم برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان را فراهم کنند. همچنین والدین باید بر فراگیری مطالب درسی فرزندانشان نظارت و تلاش کنند اشکالات آن‌ها را برطرف کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته آموزش مکمل کم‌ترین اقدامی بود که آموزش و پرورش می‌توانست در شرایط کنونی برای آموزش مجازی دانش‌آموزان در نظر بگیرد، با این حال این اقدام خوب و پسندیده است و جای کار بسیاری دارد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش والدین در زمینه آموزش نکات پیشگیرانه سلامت خاطرنشان کرد: متصدی آموزش نکات سلامت در شرایط کنونی وزارت بهداشت است، بنابراین توصیه‌های وزیر بهداشت یا مسئولان مربوط به عنوان افرادی که در راس مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، برای همگان لازم الاجرا است.

وی اظهار کرد: همه شهروندان از دانش‌آموز گرفته تا معلم، کارمند و غیره باید از دستورات و نکات بهداشتی که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود، تبعیت کنند. والدین نیز می‌توانند از نکات بهداشتی آموزشی که از طریق تلویزیون پخش می‌شود استفاده کرده و آن را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

قمی در پایان اظهار کرد: تلویزیون به زبان ساده نکات بهداشتی را خطاب به تمامی افراد بیان می‌کند، در چنین شرایطی به نظر نمی‌رسد لازم باشد آموزش‌هایی جز آموزش تلویزیون در نظر گرفته شود؛ زیرا تمامی نکات بهداشتی از طریق صدا و سیما به افراد آموزش داده می‌شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062736

وب گردی

وب گردی