اعزام گروه‌های پزشکی به منازل طرحی ناکارآمد است/ مسئولان برای دریافت جواب تست کرونا خود را در اولویت می‌دانند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طرح اعزام  ۳۰۰ هزار گروه به منازل برای انجام  تست کرونا از خانواده‌ها غیر اصولی و غیر بازده است.

امیر حسین احسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به طرح اعزام ۳۰۰ هزار گروه به منازل برای انجام تست کرونا از خانواده‌ها اظهار کرد: این طرح از ریشه غیر اصولی و غیر بازده است و گمان می‌شود مجموعه وزارت بهداشت ساعتی نیز برای اجرای این طرح تامل نکردند.

وی با اشاره به کمبود کادر پزشکی درمانی و اقلام بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در بیمارستان‌های کشور بیان کرد: وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس جمهوری از نبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده شکایت دارد، بعد چگونه می‌توان ماسک و دستکش به این سیصد گروه که قطعا هر گروه شامل چند نفر است را تامین کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا باید بداند که مبارزه با این ویروس مانند اعزام و بسیج نیروهای پزشکی برای کنترل فشار خون نیست.

وی ادامه داد: مراجعه گروه‌های پزشکی به منازل باعث تشویش فضای عمومی کشور خواهد شد و فضا برای ورود افراد سودجو فراهم شده و قطعا باعث افزایش آمار سرقت می‌شود. همچنین این افراد ممکن است ناقل بیماری باشند و به گسترش این ویروس کمک کنند.

پاسخ‌گویی به سوالات مردم توسط دانشجویان از راه دور

احسانی ادامه داد: وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزرات ارتباطات در حال راه‌اندازی سامانه‌ای تلفنی هستند تا دانشجویان رشته‌های پزشکی و پرستاری با ثبت نام داوطلبانه و آموزش‌های چند ساعته، یک سیم کارت و گوشی دریافت کنند تا سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا را پاسخ دهند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: مردم سوالات بسیاری از علائم ابتلا به بیماری تا روش‌های پیشگیری از ویروس دارند و دریافت پاسخ به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و باعث ازدحام می‌شوند. در این سامانه دانشجویان از منازل خود نیز می‌توانند پاسخ‌گوی مراجعه کنندگان باشند.

وی با بیان اینکه تعداد کیت‌های تشخیص ویروس کرونا در کشور به دلیل کمک‌های انسان دوستانه از سوی جوامع بیین‌الملل وضعیت بحرانی ندارد، گفت: هر کیت تست کرونا برای یک فرد است در نتیجه مردم و مسئولان نباید با هر علائمی که ممکن است سرماخوردگی ساده باشد یا از روی فشارهای روانی و استرس خواهان گرفتن تست کرونا باشند.

مسئولان برای انجام تست کرونا نوبت را رعایت کنند

احسانی با انتقاد از مسئولان برای رعایت نکردن نوبت تست کرونا در بیمارستان‌ها خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان کشور خود را نسبت به سایر اقشار مردم در گرفتن تست کرونا محق‌تر می‌دانند و بر کادر درمانی فشار وارد می‌کنند که جواب تست باید زودتر مشخص شود در حالی که بسیاری از بیماران در استان‌های کشور که کیت خود را به تهران ارسال می‌کنند روزها باید در انتظار پاسخ بمانند.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره وجود باندهای سودجو در احتکار ماسک و مواد ضد عفونی کننده عنوان کرد: متاسفانه وزرات بهداشت توان مقابله با این سودجویان را ندارد و برخورد با این افراد نیازمند همکاری بین قوا است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید ماسک‌ها و مواد شوینده‌ای که از انبارهای احتکار کنندگان کشف و ضبط می‌کند را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد تا بین بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مردم توزیع شود؛ اما متاسفانه این چرخه معیوب است و ماسک‌ها یا به دست وزارت بهداشت نمی‌رسد یا به درستی بین بیمارستان‌ها توزیع نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062743

وب گردی

وب گردی