کرونا عامل آشتی مردم با رسانه ملی

مسئول کارگروه فرهنگ و رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر  گفت: صداوسیما در سال‌های گذشته شفافیت را در عملکرد خود اعمال نمی‌کرد؛ اما در موضوع مبارزه با کرونا و ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه عملکرد مناسبی داشته است.

محمد امیرنژاد مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عملکرد سازمان صدا و سیما در موضوع ویرورس کرونا و راه‌های مبارزه با آن اظهار کرد: رسانه ملی در مورد اطلاع رسانی وضعیت ویروس کرونا در کشور و آمار دقیق تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و فوت شدگان همکاری مناسبی با ستاد ملی مبارزه با کرونا داشته و عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشته است.

وی با تاکید بر اهمیت شفافیت در سازمان صدا‌و‌سیما بیان کرد: این سازمان در سال‌های گذشته شفافیت را در عملکرد خود اعمال نمی‌کرد؛ اما در موضوع مبارزه با کرونا و ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه عملکرد مناسبی داشته است.

مسئول کارگروه فرهنگ و رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: در سال‌های اخیر مدیران رسانه ملی همواره محافظه کاری را چاشنی اخبار و تولیدات خود قرار می‌دادند؛ برای همین اعتماد مردم به صدا‌و‌سیما کاهش یافته بود؛ اما در حال حاضر شفافیت در موضوعات مربوط به بیماری کرونا عامل آشتی مردم با رسانه ملی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر کشورهای دنیا در اطلاع رسانی از آمار مبتلایان و فوت شدگان در اثر بیماری کرونا با مردم خود صادق نیستند و سانسور خبری دارند، گفت: برخلاف کشورهای اروپایی و آمریکا که در موضوع ویروس کرونا رسانه‌های خود را بایکوت خبری کردند؛ اما ایران اخبار و آمار را به صورت صحیح از طریق رسانه ملی به مردم اعلام کرد.

به گفته امیرنژاد مقدم؛ دولت و مسئولان کشور بازهم در بازی رسانه‌ای به دلیل ضعف‌های موجود در برابر دشمن مجهز به فنون رسانه‌ای قوی دچار آسیب شدند. به عنوان مثال اگر مسئولان از ابتدا ورود ویروس کرونا به ایران و شهر قم اطلاع رسانی عمومی انجام می‌دادند، فضا برای هجمه‌ رسانه‌های ماهواره‌ای معاند والقای اخبار خلاف واقع پیرامون پنهان‌کاری یا عملکرد ضعیف وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل نمی‌گرفت.

مسئول کارگروه فرهنگ و رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: متاسفانه برخی از جریانات سیاسی و افراد مصلحت اندیش در زمین دشمن بازی کرده و اقدام به ایجاد جوسازی درباره آمار نادرست وزارت بهداشت و تعداد افراد مبتلا یا فوت شده، می‌کنند.

وی اضافه کرد: ایران بعد از کشور چین بیشترین تعداد درمان شدگان و بهبودیافتگان بیماران مبتلا به کرونا در جهان را دارد؛ اما به دلیل هجمه‌های رسانه‌ای این موفقیت ایران در حاشیه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062776

وب گردی

وب گردی