اتوبوس‌های تهران ۴ بار در روز ضدعفونی می‌شوند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: همه اتوبوس‌های فعال و مشغول در سطح پایتخت حداقل ضدعفونی آنها 4 بار در روز مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این سوال که چرا به ضدعفونی کردن اتوبوس‌های تهران توجه نمی‌شود گفت: ضدعفونی کردن لزوما به معنای تمیز کردن اتوبوس نیست. چون این عملیات با پارچه و مواد لازم برای گندزدایی با حداقل آب انجام میشود.

وی با اشاره به اینکه من نظارت‌های لازم را در این زمینه دارم و سرکشی‌های بدون هماهنگی در نقاط مختلف انجام می‌گیرد، گفت: از ضدعفونی کردن اتوبوسها نباید انتظار نو شدن آن را داشته باشیم. ضدعفونی با دستمال و از طریق مواد ضدعفونی‌کننده انجام می‌گیرد که در ظاهر ممکن است چیزی را نشان ندهد.

ترفع ادامه داد: همه اتوبوس‌های فعال و مشغول در سطح پایتخت حداقل ضدعفونی آنها 4 بار در روز مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است که این مسأله هر چند سخت است ولی کار بزرگی محسوب شده و سلامتی مردم مدنظر ما است.

وی اعلام کرد: در ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها از جوهرنمک استفاده نمی‌کنیم چرا که جوهر نمک فرمول شیمیایی اسیدی دارد و علاوه بر اینکه سلامتی شهروندان و رانندگان را به خطر می‌اندازد سبب آسیب به اتوبوس هم می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، گفت: در مورد ضدعفونی کردن اتوبوس‌های خصوصی برخی از آنها پیمانکار مسئولیتش را بر عهده گرفته و برخی دیگر را ما خودمان پیمانکار گرفته‌ایم و گفته‌ایم که بودجه ضدعفونی کردن را به آنها می‌پردازیم چرا که سلامت مردم در اولویت ما قرار دارد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1062793

وب گردی

وب گردی