مشاوران املاک نقشی در افزایش قیمت مسکن ندارند

نایب رئیس اتحادیه املاک با تأکید بر اینکه چرا مجلسی‌ها برای جلوگیری از افزایش نرخ اجاره‌بها هیچ طرحی را آماده و ارائه نمی‌کند، گفت: چرا مجلس و کمیسیون عمران برای متعادل شدن بازار مسکن و اجاره‌بها اقدامی نمی‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسام عقبایی در پاسخ به این سوال که اخیراً برخی نمایندگان مجلس عنوان کرده‌اند که برخی مشاوران املاک در افزایش قیمت مسکن نقش دارند گفت: مشاوران املاک بی‌تأثیرترین نقش را در قیمت مسکن دارند و سؤال ما این است که چرا با این اظهارات به مردم آدرس غلط می‌دهیم و افرادی که در نهادهای تصمیم‌گیر به خصوص مجلس حضور دارند بهتر است به عدم نظارت خود در برنامه جامع مسکن دولت نیز اظهارنظر کنند.

عقبایی با اشاره به اینکه همین مجلسی‌ها بارها از استیضاح وزیر سابق راه و شهرسازی سر باز زدند تأکید کرد: سرعت ندادن به تولید مسکن می‌تواند از عوامل به هم خوردن تعادل بازار مسکن باشد؛ حال چرا مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران نقش خود را در نظارت بیشتر بر عملکرد دولت برای متعادل کردن بازار مسکن بالا نمی‌برد.

وی ادامه داد: مسکن موتور محرکه اقتصاد است و صنف مشاوران املاک نیز دارای بیش از 600 هزار عضو موجب اشتغالزایی در کشور شده است حال چرا اتهام افزایش قیمت مسکن توسط این قشر را اعلام می‌کنند مشخص است که قصد دادن آدرس غلط به مردم هستند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در هر صنفی افراد ناسالم وجود دارد بنابراین نباید قصور در وظایف خود مجلسی‌ها به گردن املاکی‌ها انداخته شود.

عقبایی با بیان اینکه مگر شورای نگهبان برخی از نمایندگان مجلس را رد صلاحیت نکرد،گفت: مشخص نیست چرا مجلس برای موضوع متعادل شدن قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها در ماههای آینده ورود نمی‌کند و طرحی در این خصوص در این همه سال ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: سهم بخش مسکن در اقتصاد 45 درصد است پس دولت و مجلس باید به این بخش نگاه ویژه داشته باشند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1062806

وب گردی

وب گردی