کشف داروی کرونا تکذیب شد

چند روز پیش خبری مبنی بر تولید داروی درمان بیماری کرونا در سایت‌های خبری و شبکه‌های مجازی منتشر شد که این خبر از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی تکذیب شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با افزایش تب بیماری کرونا در کشور، شیادان و متقلبان از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به جان و مال مردم کم نگذاشته‌اند.

پس از احتکار ماسک و مواد ضد عفونی کننده، اینبار سودجویان از حربه جدیدی استفاده کرده‌اند و با انتشار خبری مبنی بر تولید داروی درمان بیماری کرونا به این اقدامات خود چهره جدیدی دادند. اما این داروها تقلبی و فاقد هرگونه اثر علمی برای بیماری کرونا است و مورد تایید هیچ نهاد علمی در کشور نیست.

بدینوسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هماهنگی سازمان غذا و دارو، کشف هر گونه داروی ضد کرونا تا این لحظه را قویا رد می‌کنند و پس از برگزاری جلسات فشرده کارشناسی، شایعات منتشر شده در فضای مجازی با عنوان اسپری و داروی گیاهی و هر گونه شایعه دیگر در خصوص واکسن های ضد کرونا را کذب محض و صرفا سودجویی شیادان می داند.

مراتب برای مجازات خاطیان به نهادهای ذیربط اعلام خواهد شد و از مردم نیز درخواست میشود که اخبار را فقط از مراجع ذی صلاح دنبال کنند. بدینوسیله به اطلاع مردم می‌رساند که سربازان کشور در عرصه علمی، دوشادوش فعالان حوزه پزشکی و سلامت، تمام توان و تمرکز خود را برای تامین نیازهای علمی مربوط به این بیماری به کار گرفته‌اند و هر گونه پیشرفتی در این خصوص، فورا از طریق مراجع رسمی به اطلاع مردم شریف و قهرمان ایران خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062817

وب گردی

وب گردی