معاون وزیر آموزش و پرورش:

زبان اشاره به برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیما اضافه می‌شود

چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 10:34
کد مطلب: 1062819
  سید جواد حسینی، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده به زودی زبان اشاره به برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش صدا و سیما اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست مجازی با روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها با تاکید بر اینکه در این ایام هدف اصلی ما رصد لحظه ای و اعمال مدیریت صحیح است، گفت: به موازات فرصت‌هایی که صدا و سیما در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است باید از ظرفیت فناوری اطلاعات و آموزش‌های مجازی نیز برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استفاده کرد.

وی افزود: آموزش‌های منزل محور، استفاده از بستر موبایل و نرم افزارهای موبایلی و پایگاه آموزش مجازی از دیگر ظرفیت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

وی اشاره کرد: در شرایط حاضر معلمان، فراگیران و خانواده‌ها آمادگی بیشتری برای آموزش‌های مجازی دارند و باید از این موقعیت نهایت استفاده را برد.

حسینی با تاکید بر پایش و ارزیابی مدارس افزود: وضعیت سلامت، بهداشت، پیشگیری و وضعیت آموزشی مدارس و دانش‌آموزان باید مدام رصد و پایش شود و استان‌ها روزانه گزارشی از وضعیت مدارس به ستاد ارائه دهند.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه مدیریت مدرسه مجازی باید با تمرکز بر مدرسه واقعی بنا شود افزود: تولید محتوای مناسب، فعال سازی معلمان خصوصا معلمان رسانه ساز و ایجاد آمادگی و انگیزه در خانواده‌ها می‌تواند به گسترش آموزش مجازی کمک شایانی کند.

حسینی ستاد سازی، شبکه سازی و مشارکت محوری را از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش‌های مجازی دانست و افزود: در راستای ستاد سازی در سازمان، ستاد مدیریت کرونا و آموزش‌های مجازی تشکیل شده است، همچنین تشکیل ستاد به استان‌ها نیز ابلاغ شده است و در مدارس این ستاد با مسئولیت مدیرمدرسه تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در مدیریت ستادی سلول اصلی مدرسه است و ستادسازی از سازمان شروع شده و با تسری به استان‌ها در سطح مدارس این ستاد نقش آفرینی خواهد کرد.

حسینی در ادامه با تشریح اهداف ستاد مدیریت بحران و آموزش مجازی افزود: ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی، پرورشی و توانبخشی مبتنی بر عدالت محوری، جلوگیری از وقفه در ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، توان بخشی و مشاوره به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، بهره مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی در شرایط خاص، تقویت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان از طریق استمرار فرایند آموزش، جلب مشارکت بیشتر اولیای دانش‌آموزان از طریق بستر آموزش الکترونیکی و آموزش‌های منزل محور وخانواده بنیان را از اهدف ستاد بحران و آموزش‌های مجازی سازمان آموزش وپرورش استثنایی است.

وی افزود: سه کارگروه بهداشت و سلامت، تولید محتوی الکترونیک و فناوری اطلاعات از ارکان اصلی ستاد مدیریت بحران و آموزش‌های مجازی در سازمان و استان‌ها است.

حسینی جلوگیری از گسترش کرونا و آموزش‌های جایگزین برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را دو هدف اصلی کار در این ایام دانست و افزود: ویروس کرونا با تمام سختی های که برای جامعه ایجاد کرده است اما موجب گسترش بهداشت و سلامت، جلوگیری از تجمعات، ایجاد شبکه‌های شاد و رشد در آموزش و پرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما در امر آموزش شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شبکه سازی را یکی از ارکان اصلی مدیریت بحران و ارائه آموزش‌های مجازی دانست و گفت: پس از ستادینه سازی درسازمان، شبکه سازی مویرگی عوامل انسانی برای اجرای دستورالعمل صورت گرفته است و با ایجاد 5 قطب در کشور، با 5 سرگروه نظارت شبکه ای بر اجرای دستورالعمل صورت می‌گیرد.

وی افزود: در استان‌ها نیز باید این شبکه سازی متناظر در مدارس و مجموعه‌های نیروی انسانی صورت گیرد که نظارت و پایش و رصد شبانه روزی امکان پذیر شود.

معاون وزیر سومین بخش مدیریت بحران و آموزش مجازی را مشارکت محوری دانست و گفت:طرح‌های مشارکت از مدرسه تا ستاد، پارلمان مجازی معلمان، مجمع مشورتی اولیا، طرح جام و مجلس مجازی دانش‌آموزان نیز میتواند به گسترش آموزش‌های مجازی کمک کنند.

دراین نشست مجازی استان‌های مختلف به ارائه گزارش در زمینه مدیریت بحران ویروس کرونا و ارائه آموزش‌های مجازی و منزل محور پرداختند.

انتهای پیام/

31 / 320

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار