دستگاه دیپلماسی اقدام دولت هند در احضار سفیر ایران را محکوم کند

50 دفتر عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه اعلام کردند: دستگاه دیپلماسی ضمن محکومیت اقدام دولت هند در احضار سفیر کشورمان، برای دفاع از مسلمانان هند و کشمیر اقداماتی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، 50 دفتر عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه خواستار رسیدگی این وزارت‌خانه به وضعیت مسلمانان در هند شدند.


در بخش ابتدایی این نامهه آمده است: انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود پیام بیداری را به ملت‌های آزادی خواه جهان ابلاغ کرده است تا این پیام را در راستای مبارزه با استکبار جهانی گسترش دهد. همچنین رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقتضا می‌کند تا طبق اصل «یکصد و پنجاه و چهارم» قانون اساسی از مظلومان جهان و مبارزه حق طلبانه آنان با هر مذهب و ملّتی دفاع کند.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: هنگامی که ائتلاف‌های استکباری و ظالمانه بر مردم مظلوم یمن، سوریه، عراق، فلسطین و کشمیر فشار وارد کردند، برخی مسئولان سیاست خارجه، تریبون دیپلماسی را به خاطر مصلحت اندیشی‌های بی‌مورد، مسکوت گذاشتند و یا آنچنان که باید از مظلومان دفاع نکردند و فرصت‌های زیادی را مانند حضور در سازمان ملل و سایر مجامع جهانی را از دست دادند. این مسئله در حالی وجود دارد که سیاست 6 ساله تعامل سازنده با دنیا، عدم توانایی خود را نه تنها در حل مشکلات داخلی بلکه در عرصه سیاست خارجه نیز به اثبات رسانده است. اکنون که بعد از نقض قرادادهای بین المللی و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی خصلت خیانتکارانه آمریکا و هم پیمانانش مسلم گشته است، وزارت خارجه موضع گیری فعالانه و بازدارنده مطلوبی در برابر حوادث گوناگون اخیر نداشته و انتظار عموم آزادیخواهان بویژه دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آنچه که هست بیشتر است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: مسلمانان شبه قاره هند بارها مورد هجوم هندوها و دولت قرار گرفته و طی چند روز گذشته آزار و کشتار مسلمانان معترض به سیاست تبعیض آمیز از سوی دولت هند در برابر سکوت جهانیان و مجامع امنیت بین الملل را شاهد هستیم. موضع گیری جنابعالی در این مهم هرچند با تاخیر، موجب احضار سفیر کشورمان شد و امیدها را برای تحول در این نهاد زنده می‌کند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: انتظار دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور از وزارت امور خارجه این است که به عنوان دستگاه دیپلماسی ام‌القری جهان اسلام، ضمن محکومیت اقدام دولت هند در احضار سفیر کشور با دوری از مواضع منفعلانه و مصلحت مآبانه؛ پیشتاز تدابیر بازدارنده و اثر گذار در دفاع نه تنها از مردم مظلوم هند بلکه از ملت‌های کشمیر و کشورهای دیگری چون یمن، بحرین و نیجریه باشد. امید است این اتفاق منجر به حضور جدی وزارت خارجه برای عمل به آرمان‌های انقلاب و مطالبه جامعه دانشجویی کشور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062829

وب گردی

وب گردی