اپیدمی کرونا فرصتی برای گسترش آموزش‌های غیرحضوری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: بحران شیوع ویروس کرونا فرصتی را فراهم کرده تا از ابزارهای فناوری و شبکه برای گسترش آموزش‌های غیرحضوری استفاده کنیم.

عبدالله پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ایجاد ساختار آموزش دانشجویان در پلت‌فرم‌های مجازی اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های اغلب دانشگاه‌های استان تهران تعطیل شده که اکنون می‌توان تهدید این بحران را به فرصت تبدیل کرد. باید از فرصت پیش آمده استفاده کرد و از ابزارهای فناوری و شبکه برای گسترش خدمات آموزشی بهره‌‌مند شد.

وی افزود: جلسات مطلوبی با واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد تا قسمتی از زیرساخت‌ها و امکانات سخت افزاری آنها در در اختیار واحدهای دانشگاهی غرب استان تهران قرار بگیرد. همچنین از استادان واحدهای دانشگاهی غرب استان تهران خواسته شده تا درسنامه‌های مربوطه را در سامانه سیدا بارگذاری کنند. اکنون سامانه سیدا تا 15 مگابایت اجازه بارگذاری را برای کاربران آزاد کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بیان کرد: کلاس‌های آنلاین نیز از شنبه هفته آینده با مشارکت واحد الکترونیک شروع می‌شود. گروه کامپیوتر واحد شهرقدس نرم‌افزارهایی را درحال بررسی کردن است که در صورت هم‌خوانی با زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه، خریداری می‌شود.

پیربلوطی خاطرنشان کرد: تعداد مشخصه‌های درسی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بالا بوده که به کمک واحد الکترونیک ساماندهی می‌شود. کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی بعد از عید به‌صورت فشرده در برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز برای دروس گروه معارف ابلاغیه ای صادر شده که براساس همان ابلاغ عمل خواهد شد. 40 درصد دروس نظری از طریق سامانه‌های مجازی واحد الکترونیکی پیگیری می‌شود. خدمات آموزشی، دانشجویی و ارائه سمینارها پایان‌نامه‌های دانشجویی با رعایت ملاحظات بهداشتی و محیطی در واحدهای غرب استان تهران دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062866

وب گردی

وب گردی