کلاس‌های غیرحضوری دانشگاه آزاد تبریز آغاز شد/ اعلام آمادگی استادان برای ارائه آموزش‌های مجازی

رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی گفت: استادانی که برای آموزش مجازی اعلام آمادگی کردند را شناسایی کردیم و از امروز دانشجویان می توانند اساتید مورد نظر خود را انتخاب و آموزش از راه دور را آغاز کنند.

عزیز جوانپور هروی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آموزش مجازی دانشجویان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها لازم بود تا راهکارهای جایگزین آموزشی برای جبران زمان از دست رفته اتخاذ شود. بنابراین بخشنامه‌ای از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است و واحدهای سراسر کشور ملزم به اجرای آن بر اساس آموزش مجازی شدند.

او ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، اجرای کلاس‌های آموزشی در تمام سطوح دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه مطلوب آموزش به‌صورت غیرحضوری و آنلاین خواهد بود. بر همین اساس جلسه ستاد در استان آذربایجان شرقی تشکیل و زیرساخت های آموزش مجازی دانشجویان در ایام تعطیل دانشگاه فراهم شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: از امروز آموزش برخط در واحد تبریز و واحدهای بزرگ‌ مثل شبستر، مراغه، مرند، بناب، ایلخچی و سراب آغاز خواهد شد. برای واحدهای کوچکتر نیز در تلاش هستیم تا زیرساخت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را به این واحدها منتقل کنیم.
او با بیان این که دو تن از روسای واحدها در استان آذربایجان شرقی را نیز عضو این ستاد مجازی کردیم اضافه کرد: تلاش می کنیم همه واحدها یکی پس از دیگری به شبکه آموزش مجازی متصل شوند.‌ همچنین استادانی که آماده برای آموزش مجازی هستند را نیز شناسایی کردیم و از امروز دانشجویان می توانند اساتید مورد نظر خود را انتخاب و آموزش از راه دور را آغاز کنند.

جوانپور هروی تاکید کرد: اگر تعطیلات طولانی شود مجبور می شویم این ترم را نیز در کنار ترم تابستان ادامه دهیم. متاسفانه در برخی از شهرستان های استان فوتی بر اثر کرونا داشتیم، بنابراین تصمیم گرفتیم تا کارکنان را شیفت بندی و با حداقل نیرو دانشگاه را تا آخر اسفند اداره خواهیم کرد.

او اظهار کرد: کارکنان بخش اداری به صورتی که در امور اداری و پژوهشی وقفه‌ای ایجاد نشود حضور دارند.

او همچنین گفت: همچنین با ضدعفونی کردن بخش‌های اداری و آموزشی، بسته‌های سلامت و بهداشت و دستورالعمل‌های لازم بین کارکنان این واحد دانشگاهی توزیع شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از اخذ سند مجتمع پزشکی واحد تبریز خبر داد و گفت: با تلاش مسئولان عمرانی و همکاری مسئولان شهر تبریز، این واحد موفق به اخذ سند مجتمع پزشکی خود به مساحت ۱۰ هزار و ۷۶۲ متر مربع شد.

به گفته او این سند با همکاری دو ارگان شهرداری و مسکن شهرسازی اخذ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062868

وب گردی

وب گردی