مقابله با ویروس کرونا نقطه قوت جنبش دانشجویی

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان گفت: مقابله با ویروس کرونا نقطه قوت جنبش دانشجویی در این ایام بود.

محمدحسین پور محمدعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات تشکل‌های دانشجویی برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: امید بخشی جزو اولین فعالیت‌هایی بود که تشکل‌های دانشجویی انجام دادند. هر کدام از فعالان دانشجویی با امیدبخشی خود کاری کرد تا مردم فکر نکنند ویروس کرونا ماجرای بزرگی است و می‌توان ادعا کرد مقابله با این ویروس نقطه قوت جنبش دانشجویی در این ایام بود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات فعالان دانشجویی در مواجهه با ویروس کرونا تصریح کرد: فعالان دانشجویی با حضور در خوابگاه‌ها فضای متشنج را از بین بردند. آن‌ها با تبیین مسائل و اتفاقات روز اوضاع را برای دانشجویان روشن کردند.آگاهی بخشی هم یکی از فعالیت های دیگر بود که این کار هم با استفاده از نکات منتشر شده وزارت بهداشت انجام شد. البته این کار نیز در بین مردم صورت پذیرفت. ترس اگر در دل‌های مردم نهادینه نشده بود به راحتی این ویروس قابل پیشگیری بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان با توجه به دوران کنونی که کشور درگیر ویروس کرونا است، اظهار کرد: اتحاد و همدلی بزرگترین دستاوردی است که مردم در این دوران به دست می‌آورند. همه اتفاقاتی که در مدت زمان اخیر افتاده منجر به ایجاد همدلی و وحدت در بین مردم خواهد شد.

پور محمدعلی با تاکید بر اینکه هجوم رسانه‌های برای سلب امنیت روانی مردم موثر نبوده است، اظهار کرد: مردم به سطحی از سواد رسانه‌ای رسیده‌اند که متوجه اقدامات دشمن می‌شوند. دشمن هیچگاه خیرخواه مردم نبوده و رسانه های معاند برای ناامید کردن ملت تلاش می‌کنند. بالا رفتن سواد رسانه‌ای مردم نیز دستاورد اتفاقات اخیراست.

وی با تاکید بر اینکه قرنطینه بین المللی ایران به جایی نمی‌رسد، گفت: اقدامات قبلی دشمنان که برای ضربه زدن به ایران صورت گرفته بود بدون نتیجه ماند و ریشه ایران هیچ وقت به خاطر خون شهدا خشک نخواهد شد همچنین ارتباط با جامعه بین المللی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062887

وب گردی

وب گردی