زندگی ۷۲ ملت در کنار هم تبدیل به طنز تلخ هند شده است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: حکایت این روزهای هند بیشتر از اینکه ادعای معروف «زندگی ۷۲ ملت در کنار هم» را تایید کند، آن را  به یک شوخی تلخ تبدیل کرده است.

سید محمد امین سپیده‌دم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون حوادث اخیر هند و کشتار مسلمانان این کشور توسط دولت اظهار کرد: حکایت سال‌های اخیر کشور هند بیشتر از اینکه ادعای معروف «زندگی ۷۲ ملت در کنار هم» را تایید کند، آن را به یک شوخی تلخ تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: هندوهای افراطی در کشتار و آزار و اذیت مسلمان سابقه دیرینه‌ای دارند و در حال حاضر اعتراض به حقوق مسلمانان به قانون جدید شهروندی را دستمایه موج جدیدی از کشتار مسلمانان قرار دادند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: فضای تقابل بین هندوهای افراطی و مسلمانان از ماه می سال ۲۰۱۴ که «نارندرا مودی» نخست وزیر هند شد، در مرحله‌ای جدید و خشونت‌آمیزی قرار گرفت.

وی درباره مناقشه میان هندوها و مسلمانان بیان کرد: قوانین تنگ نظرانه، سخت گیری‌های بیش‌از حد، بد رفتاری، تبعیض‌های ملموس و لغو تابعیت گسترده شدت بیشتری گرفت و بسیاری از منازعات تاریخی این دو جریان در هند که سال‌ها حل نمی‌شود با اعمال قدرت‌های سیاسی و نگاه‌های نژادپرستانه به نفع هندوها ختم شد.

به گفته سپیده‌دم؛ ماجرای مسجد بابری در شهر آیودیا هند از جدیدترین ظلم‌های هندوها در حق مسلمانان است زیرا این پرونده چند ماه پیش تقریبا به نفع هندوها مختومه اعلام شد و مسجد به معبد تغییر اسم داد. ماجرایی که اعتراض عمران خان نخست وزیر پاکستان و ‏ماهاتیر محمد نخست‌وزیر سابق مالزی را به دنبال داشت و چیزی نبود که بتوان از آن به راحتی چشم پوشی کرد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه جنایات بزرگی که اخیراً در هند علیه مسلمان‌ها رخ داده ضربه‌های جانی و روانی زیادی به مسلمانان وارد کرده است، گفت: ظلم به مردم کشمیر که هر چند وقت ‏یکبار در رسانه‌ها منعکس شده و با وحشی‌گیری هندوها و نیروهای مودی هر مرتبه به یک فاجعه انسانی تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: کشمیر منطقه‌ای که در قرن ۱۹ توسط انگلیس به شخصی با نام آمراستیر هدیه داده شده و چون بین هند و پاکستان بلاتکلیف مانده و مسلمانان آن منطقه از سوی هر دو دولت و بودایی و هندوهایی افراطی مورد هجمه و ظلم قرار می‌گیرند.

سپیده‌دم با اشاره به حضور شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه برای درمان در هند عنوان کرد: هندوهای افراطی همچنین با اعمال فشار به شیخ زکزاکی در زمان ورود به هند برای درمان، با لابی سفارت آمریکا و فشار دولت مستقر به سفری ناتمام تبدیل شد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در پایان خاطر نشان کرد: سکوت مرگبار وزارت امور خارجه مقابل جنایات دولت مودی هند بر علیه مسلمانان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و جریان دانشجویی و انقلابی خواستار رسیدگی و حمایت از مسلمانان مظلوم هند است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062907

وب گردی

وب گردی