مردم برای خریدعید به بازار نروند/آیا  به دید و بازدید عید برویم؟

متخصص بیماری‌های عفونی به بیان توضیحاتی درباره اقداماتی که مردم با توجه به شیوع کرونا در کشور و در پیش بودن عید نوروز انجام دهند پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شروین شکوهی متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که با توجه به شیوع کرونا خرید عید و حضور مردم در کوچه و خیابان تا چه میزان باید کاسته شود؟ گفت: مردم اصلا به بازار برای خرید عید مراجعه نکنند و امسال برای اینکه بتوانیم مشکل بزرگ کرونا را پشت سر بگذاریم و باید بین عید نوروز ۹۹ با عید‌های قبل و عید‌های بعد تفاوت قائل شوند.

مردم اصلا به بازار برای خرید عید مراجعه نکنند و امسال برای اینکه بتوانیم مشکل بزرگ کرونا را پشت سر بگذاریم و باید بین عید نوروز ۹۹ با عید‌های قبل و عید‌های بعد تفاوت قائل شوند

این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه گفت: کار‌های شب عید امسال دیگر وجود ندارد و مردم به فکر این باشند که نگاهی به شبکه‌های اجتماعی بیاندازند و ببیند که در بیمارستان‌های ما چه خبر است و مردم چگونه در حال مردن هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با این ویروس شروع کردن از کوچه و خیابان است گفت: تنها راه جلوگیری از شیوع این ویروس این است که جلوی آن را در کوچه و خیابان گرفت و اگر این کار را انجام ندهیم باز هم درصدی از مردم به دلیل شیوع کرونا جان خود را از دست می‌دهد و همین افراد بیماری خود را به دیگران منتقل می‌کنند و این رویه ادامه پیدا می‌کند.

شکوهی در ادامه گفت: مردم باید عید را در خانه بنشینند و خرید نروند، دید و بازدید انجام ندهند و هیچ کار دیگری انجام ندهند. این دوره را باید پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه درست است که مردم با خانه نشستن خسته می‌شوند گفت: باید مردم این اقدام را انجام دهند تا چرخه انتقال قطع شود و از این بحران عبور کنیم.

میزان

مردم باید عید را در خانه بنشینند و خرید نروند، دید و بازدید انجام ندهند و هیچ کار دیگری انجام ندهند تا این دوره را باید پشت سر بگذاریم

انتهای پیام/

کد خبر: 1062918

وب گردی

وب گردی