سیاره سرخ  میزبان شهرک‌نشینان فضایی  می‌شود

ناسا با تحقیق بر روی سیاره مریخ با استفاده از وسایل نقلیه بدون سرنشین و ماهواره برای ایجاد کلونی انسانی در این سیاره ، منطقه ای را شناسایی کرده است که در آینده می تواند فضانوردان را در خود جای دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ناسا بیانیه ای در مورد مریخ منتشر کرد. این بیانیه حاوی اطلاعات مهمی در زمینه برنامه های بشر برای اسکان در منظومه شمسی است.

ناسا اعلام کرد آتشفشانی در سیاره سرخ وجود دارد که این آتشفشان دارای غارهای داخلی است و ممکن است در آینده میزبان شهرک نشینان مریخ باشد. در بیانیه ناسا، تأکید شد که غارهای داخلی بهترین کاندیداهای اسکان هستند زیرا نسبتاً از سطح سخت مریخ به دور هستند.

ناسا قصد دارد نخستین مأموریت انسانی در 'سیاره سرخ' را در دهه 2030 انجام دهد. سوال اصلی این است که در حال حاضر چالش برانگیزترین مسئله بر سر انجام وظیفه برای فضانوردان در مریخ چه چیزی است؟

فشار جو مریخ در مقایسه با زمین بیشتر است و به همین دلیل است که فضانوردان ابتدا باید روش هایی برای جلوگیری از این فشار بیابند.

مشکل دوم اکسیژن است که برای بقای انسان ضروری است. یافتن سیستمی که بتواند اکسیژن تولید کند یکی از مشکلاتی است که باید برای ماموریت های احتمالی مریخ برطرف شود. کارشناسان، با بیان اینکه نسبت رادیاسیون در سیاره مریخ بسیار زیاد است، می گویند که این نسبت، خطر را برای فضانوردان شاغل در مریخ را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

تولید آب، مواد غذایی و تولید انرژی از دیگر موانعی است که باید بر آن غلبه کرد. فضانوردان با ایجاد مزرعه می توانند بخشی از این مشکلات را حل کنند.با این حال، اغراق نخواهد بود که بگوییم ناسا برای رفع این مشکلات باید سالها به کار خود ادامه دهد.

بزرگترین مشکل رفتن یا ماندن در آنجا نیست ، بلکه ترک کردن این سیاره است. از آنجا که بازگشت از مریخ نیاز به تلاشی سخت تر از آنچه تصور می کردیم دارد.

کپسول ماو که برای فرود در مریخ در نظر گرفته شده است برای کاهش بار بسیار ساده طراحی شده است. این یک تاکسی فضایی یک طرفه است و جایی برای زندگی در آن در نظر گرفته نشده است. ممکن است مهندسین حتی یک صندلی هم در آن نگذارند بنابراین فضانوردان باید در تمام طول سفر بایستند.

پرتاب موشک و از زمین برخواستن آن هفت دقیقه طول خواهد کشید. اما سفر به اینجا ختم نمی شود. فضانوردان برای ERV (کپسول برگشت به زمین) باید مانورهای فراوانی انجام دهند بنابراین انرژی بیشتری صرف خواهد شد.

برای اینکه ERV در مدار بیضی شکل "مدار یک روزه"که 250 تا 34 هزار کیلومتر بالاتر از سطح مریخ است قرار بگیرد، فضانوردان باید حداکثر 43 ساعت را در این وسیله بگذرانند. و این موضوعی است که هنوز توسط کسانی که در حال برنامه ریزی مأموریت مریخ هستند حل نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062926

وب گردی

وب گردی