راه‌اندازی استودیو پادکست در دانشگاه فرهنگیان/ بهره‌گیری از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی برای آموزش مجازی

پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در استان‌های مختلف برای جلوگیری از ایجاد وقفه در روند آموزشی، اقدام به بهره‌گیری از آموزش الکترونیکی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه فرهنگیان مانند تمام دانشگاه‌های کشور به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیل شده؛ اما برای جلوگیری از ایجاد وقفه در روند آموزشی، اقدام به بهره‌گیری از آموزش الکترونیکی کرده است.

استودیو پادکست در مدیریت امور پردیس‌های استان قزوین آغاز به‌کار کرده و کلاس‌های دانشگاه فرهنگیان به‌صورت مجازی در دانشگاه فرهنگیان این استان برگزار می‌شود.

ضبط برنامه‌های تدریس استادان دانشگاه فرهنگیان در این استودیو آغاز شده و در روز اول سه جلسه تدریس، ضبط و از طریق پیام‌رسان «بله» در اختیار همه دانشجویان که حدود ۳۰۰ دانشجو هستند، قرار گرفته است.

این روش با تخصیص اتاق و استفاده از پتو به‌عنوان عایق صداگیر برای نویزگیری انجام شده است.

مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در استان مرکزی نیز با ایجاد گروه در پیام‌رسان داخلی «ایتا»، حضور استاد و دانشجویان و تعامل آموزشی در این محیط را به‌صورت مجازی فراهم کرده است. همچنین وبلاگی ایجاد شده و بارگذاری فایل‌های آموزشی، پروژه، ارزشیابی و ... انجام شده است.

تهیه فایل‌های پاورپوینت و خلاصه دروس توسط استادان و بارگذاری در گروه‌های ایجاد شده یا وبلاگ استاد از دیگر اقدامات صورت گرفته است. در دروسی مانند کارورزی برای مشاهده کلاس درس، دانشجویان می‌توانند کلاس‌های آموزشی در حال پخش از شبکه آموزش را مورد توجه قرار دهند و فرایند آموزش را به‌عنوان پروژه تحلیل کنند.

در سایت پردیس‌های هرمزگان نیز منویی تحت عنوان فایل درسی استادان بارگذاری شده و استادان به‌تدریج فایل‌های خود را می‌فرستند. عناوین درسی موجود در سایت از طریق گروه های واتساپی که برای هر رشته ورودی تشکیل شده، به دانشجویان اعلام می‌شود تا از سایت دانلود کنند.

همچنین اعلام شده در فروردین‌ماه سال 99 آزمون محتوایی فایل‌های مذکور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062933

وب گردی

وب گردی