شنبه، بارش باران در ۱۱ استان/ جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

 کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی استان‌های کشور در چند روز آینده توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز پنج شنبه بارش برف و باران در نوار شمالی کشور ادامه دارد و در برخی از نقاط جنوب نیز بارش باران همراه با رعد و برق را خواهیم داشت طی این روز مناطقی از غرب و شمال غرب و شمال شرق نیز بارش پراکنده را دارند.

گودرزی در ادامه بیان کرد: از اواخر وقت جمعه ۱۶ اسفند سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود که این سامانه طی روز شنبه سبب بارش باران، در نواحی جنوبی همراه با رعدوبرق و در مناطق مرتفع با بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، قزوین، لرستان، مرکزی، شمال چهار محال بختیاری، ایلام و شمال شرق خوزستان خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: فعالیت این سامانه طی روز یک شنبه در استان‌های کرمان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و ارتفاعات تهران، قزوین و البرز منجر به بارش باران و در ارتفاعات سبب بارش برف می‌شود.

وی گفت: فعالیت این سامانه منجر به لغزندگی جاده ای، در جاده‌های کوهستانی مناطق سردسیر کولاک برف، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی، احتیاط در تردد بین شهری به ویژه محور‌های کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه می‌شود.

گودرزی در ادامه گفت: این سامانه همچنین منجر به وزش باد شدید و گرد و خاک طی روز یکشبنه در ایلام و خوزستان می‌شود و همچنین منجر به کاهش دید و افت کیفیت هوا و احتمال خسارت به تاسیسات شهری می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای تهران امروز و فردا جمعه صاف تا کمی ابری خواهد بود و روند تدریجی افزایش دما ادامه دارد و از روز شنبه به دلیل پایداری جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه روند تدریجی افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1062934

وب گردی

وب گردی