حملات وحشیانه و فشارهای غیر انسانی بر مسلمانان مظلوم هند را متوقف کنید

مجمع اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در محکومیت کشتار مسلمانان کشور هندوستان، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در محکومیت کشتار مسلمانان کشور هندوستان، بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: وَعَدَ اللهُ الَّذینَ امَنوا وعَمِلوا الصالِحاتِ لَیَستَخلِفَنَّهُم فِی الاَرضِ کَما استَخلَفَ الَّذینَ مِن قَبلِهِم وَ لَیُمَکِننَّ لَهُم دینَهُمُ الَّذی ارتَضی لَهُم وَ لَیُبَدِّلَنَّهُم مِن بَعد خَوفِهِم اَمناً یَعبُدونَنی لا یُشرِکونَ بی شَیئاً وَمَن کَفَرَ بَعدَ ذلِکَ فَاولئِک هُمُ الفاسِقونَ (سوره مبارکه نور آیه ۵۵) در شرایطی که حمله ناجوانمردانه بیولوژیکی سرویس‌های منفعت‌طلب و جنایت‌پیشه مستکبران، جامعه جهانی را درگیر تنش جدی کرده است، انتشار تصاویر دلخراش، جانکاه و تکان­‌دهنده شکنجه، کشتار و هتک حرمت زنان و مردان و کودکان بی‌دفاع مسلمان هندی از جمله زنده به گور کردن کودک و مادر مسلمان به دست هندوهای افراطی، قلب هر انسان آزادی‌خواهی را جریحه‌دار می‌کند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: این در حالی است که در سایه سیاست سکوت و تسامح روشن دستگاه‌های امنیتی هندوستان، مردم معترض مورد هجوم وحشیانه حامیان قانون تابعیت جدید هند قرار گرفته‌اند. مسلمانان هند از زمان تصویب این قانون در ماه دسامبر 2019 که به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همجوار حق تابعیت هند را اعطا می‌کند، هیچ روزی را ساکت ننشستند. آنها به‌درستی دریافته‌اند که گام بعدی این قانون، اهتمام به سیاست اسلام‌ستیزی و تبعیض‌گرایانه از طریق سلب تابعیت از جمع کثیری از مسلمانان هند به‌ بهانه مهاجر بودن خواهد بود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پر واضح است که پس از سفر اخیر رئیس جمهور منفور و نژادپرست آمریکا، سیاست جدید دولت هند برای فشار حداکثری بر مسلمانان مظلوم این کشور و تحریک هندوهای افراطی برای حمله به مسلمانان، قطعاً با چراغ سبز مقامات کاخ سفید و پشتیبانی‌های وعده داده شده در این بزم ددمنشانه کفتارصفتان شکل گرفته است. با عنایت به جایگاه والا و مؤثر دانشگاه به عنوان مبدأ تحولات و وظیفه انسانی جامعه دانشگاهی در دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم و همچنین سفارش‌های اکید مکتب متعالی اسلام در راستای دفاع و حمایت از حقوق همه مسلمانان به‌ویژه مظلومان، ضرورت دارد مسئولان و نخبگان نهادهای علمی علاوه بر اعلان این جریان غیر انسانی و جنایات ظالمانه، ظرفیت‌های خود را در راستای روشنگری، اعتراض به روند مسلمان‌کشی و فعال کردن نهادهای بین‌المللی در راستای حمایت از حقوق پایمال شده مسلمانان مظلوم هندی به کار گیرند.

در بخش پایانی بیانیه ذکر شده است: مجمع اساتید اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در محکومیت کشتار مسلمانان کشور هند، ضمن تأکید بر حمایت تمام قد از مسلمانان ستمدیده هندی، خواستار پیگیری نهادهای بین‌المللی حقوق بشری در مسیر توقف حملات وحشیانه و فشارهای غیر انسانی بر مسلمانان مظلوم هندی و برخورد با تمامی جنایت‌پیشگان و مجرمان وقایع اخیر هند است. «و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلبِِ ینقلبون!»

انتهای پیام/

کد خبر: 1062951

وب گردی

وب گردی