مستندسازی درس آموخته‌های بحران کرونا مورد توجه دانشگاه‌ها قرار گیرد

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: آنچه که باید از لحاظ علمی مورد توجه جامعه دانشگاهی و درمانی کشور قرار بگیرد درس آموخته‌های بحران کرونا است.

سیدحمید جمال‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ادبیات حاکم بر فضای پزشکی کشور مبنی بر تلاش برای توقف شیوع ویروس کرونا در جامعه، اظهار کرد: اکنون در شرایط حاکم برجامعه، باتوجه به تکمیل نشدن تحقیقات در زمینه ویروس کرونا و منشأ دقیق آن، راهی به جز رعایت نکات بهداشتی نداریم.

وی افزود: باوجود سطح آمادگی مطلوب سیستم درمانی کشور، ضروری است هر شخص و دستگاهی براساس جایگاه خود، مأموریت اجتماعی متناسب را نیز برعهده بگیرد. ضروی است اصناف و گروه‌ها در راستای مسئولیت‌های اجتماعی با راه‌اندازی کمپین‌ها و طراحی شعارهای منطقی، همبستگی و همدلی بین مردم را تقویت کنند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بیان کرد: همبستگی اجتماعی در بین ایرانیان بسیار پررنگ ولی فاکتور پیوستگی اجتماعی به‌ویژه در بروز بحران‌ها باید تقویت شود. تاب آوری جامعه در شرایط کنونی از مهم‌ترین پیوست‌های مدیریت بحران است.

جمال‌الدینی ایجاد اعتماد عمومی را مهم‌ترین رکن تاب آوری جامعه دانست و گفت: آنچه که باید از لحاظ علمی مورد توجه جامعه دانشگاهی باشد، درس آموخته‌های این بحران است. تاب آوری جامعه در راستای افزایش سرمایه‌های اجتماعی از اهمیت بالایی در یک جامعه برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی، مطلق نپنداشتن پدیده‌ها و ایجاد پویش های مردمی پیوستگی اجتماعی را تقویت می‌کند. برای استفاده از درس آموخته‌های این لازم است تمامی اطلاعات و تجربه‌ها مستندسازی شوند. دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در مستندسازی ابعاد ویروس کرونا دارای محوریت هستند و باید ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062981

وب گردی

وب گردی