کشتار مسلمانان هند محکوم شد/ لزوم عکس‌العمل قاطع و بازدارنده علیه این جنایات

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکومیت کشتار مسلمانان هند بر لزوم عکس‌العمل قاطع و بازدارنده علیه این جنایات از جانب همه نهادهای مسئول از جمله دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی کشتار بی‌رحمانه مسلمانان هند را محکوم و خواستار عکس‌العمل قاطع نهادهای مسئول کشور شد. متن این پیام به شرح ذیل است:

«هر کس ندای مظلومی را بشنود که از او کمک می‌خواهد و به ندای او پاسخ ندهد، مسلمان نیست»
پیامبر اعظم(ص)

«در روزهایی که جامعه جهانی با بیماری فراگیر کرونا درگیر است، بیماری افراط گرایی و عدم مدارا با مسلمانان هند احساس مردم جهان را جریحه‌دار کرده است.
مسلمانان هند به عنوان بخشی از جامعه این کشور که در طول تاریخ ضمن همزیستی مسالمت‌آمیز با سایر اقشار این کشور، نقش زیادی در تاریخ تمدن شبه‌قاره هند داشته‌اند، در اعتراض به قانون تابعیت این کشور در قالب یک اعتراض مدنی عکس‌العمل نشان دادند، اما با پاسخ خشونت‌آمیز و خونین هندوهای افراطی مواجه شدند.
آنچه امروز از وقایع هند در رسانه‌های جهان منعکس شده است، بدون تردید نشان از یک نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت دارد که لازم است سازمان ملل، شورای امنیت و سایر نهادهای مسئول بین‌المللی در قبال آن عکس‌العمل مناسب نشان دهند و همه ظرفیت خود را برای توقف این جنایات به کار گیرند.
لازم است نخبگان، روشنفکران و ملت های آزادی خواهی جهان نسبت به این جنایات ناشی از افراط گرایی در کشور مهاتما گاندی به عنوان یکی از پرچمداران تساهل و همزیستی مسالمت‌آمیز میان همه اقوام و قومیت‌ها، عکس‌العمل جدی داشته باشند. به طور حتم دیگری هراسی، سرانجام شومی برای جامعه جهانی خواهد داشت و جهان از هر روز گذشته تاریخ به آرامش و زندگی مسالمت آمیر بیشتر نیاز دارد.
مسلمانان جهان نیز همانگونه که رهبر حکیم انقلاب «مدظله‌العالی» تأکید فرموده‌اند باید از دولت‌ کشورهای خود بخواهند تا وظیفه و تکلیف خود در قبال مسلمانان مظلوم هند را انجام دهند.
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جنایات هندوهای افراطی علیه اقلیت مظلوم مسلمان هند را که دست دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها آمریکا در آن به چشم می‌خورد، را محکوم کرده و بر لزوم عکس‌العمل قاطع و بازدارنده علیه این جنایات را از جانب همه نهادهای مسئول و از جمله دستگاه محترم سیاست خارجی کشورمان را مورد تأکید قرار می‌دهد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1062983

وب گردی

وب گردی