توافق ناسا با ایلان ماسک  برای پروژه ده هزار میلیارد دلاری

ناسا از توافق ده هزار میلیارد دلاری برای استفاده از راکت های Falcon Heavy متعلق به شرکت SpaceX تحت مدیریت ایلان ماسک خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حرکت بعدی اداره هوا و فضا آمریکا (ناسا) می تواند به معنای فروپاشی اقتصاد جهانی باشد. زیرا ناسا گامی مهم برای استخراج مواد معدنی در فضا برداشته است.

براساس گزارش منتشر شده در روزنامه انگلیسی دیلی میل، ناسا اعلام کرد که با شرکت ایلان ماسک SpaceX برای استفاده از راکت های Falcon Heavy برای سفر به یک شهاب سنگ توافق نامه ده هزار میلیارد دلاری امضا کرده است.

براساس همین گزارش، فلزات قیمتی همچون آهن، نیکل، طلا، پلاتین، مس، کبالت، ایریدیم و ردوم در این شهاب سنگ وجود دارد.

به نقل از دیلی میل، اگر این مواد به سیاره ما آورده شوند، می توانند همه افراد جهان را میلیاردر کنند و باعث فروپاشی اقتصاد جهانی شوند.زیرا در کل این سیارک به ارزش 10 کوادریلیون (10 هزار کوادریلیون) دلار ، از اقتصاد جهان با ارزش تر است. ارزش کل اقتصاد جهان حدود 75 هزار میلیارد دلار است.

این شهاب سنگ بین مریخ و مشتری قرار دارد، پیش بینی می شود فضاپیمای شرکت SpaceX در ژوئیه سال 2022 از مرکز تحقیقات کیپ کاناولار فلوریدا پرتاب شود و به استخراج مواد معدنی در فضا به عنوان بزرگترین فعالیت تجاری این قرن نگاه می شود. فعلاً انتقال این مواد موجود در سیارک بین مشتری و مریخ به سیاره ما بسیار پرهزینه است.با این حال، انتظار می رود که هزینه سفر در فضا کاهش یابد و استخراج در فضا با فناوری در حال توسعه گسترش یابد.

تا به امروز، فقط یک بار مواد از یک سنگ آسمانی به زمین آورده شده است. فضاپیمای Hayabusa آژانس فضایی ژاپن توانست در سال 2010 چند قطعه گرد و غبار از شهاب سنگ 25143 Itokawa را به زمین بیاورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062993

وب گردی

وب گردی