چرا دیابتی‌ها بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟

 فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز درباره اینکه چرا دیابتی‌ها بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟ توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر علیرضا استقامتی فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم آندوکرینولوژی، در پاسخ به این سوال چرا دیابتی‌ها بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند؟ گفت: کلا بیماری‌هایی که سیستم ایمنی و دفاع بدن را ضعیف می‌کنند می‌توانند فرد را در معرض عفونت‌های ویروس و میکروبی قرار دهند. یکی از مواردی که می‌تواند روی کارکرد سیستم ایمنی و دفاع ما در برابر عوامل میکروبی یا ویروسی نقش داشته باشد دیابت است.

دیابتی ها این مدت برای ورزش کردن هم به بیرون مواجه نکنند و به صورت مستمر قند خود را اندازه گیری کنند

استقامتی در ادامه توضیح داد: وقتی قند خون بالا می‌رود کارایی و عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها نمی‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد. این عفونت می‌تواند در بدن پخش شود و آلودگی ایجاد کند.

این فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم آندوکرینولوژی گفت: ویروس کرونا نیز به همین صورت است و نیاز دارد که بدن فرد خودش در برابر آن مقاومت کند چرا که هنوز درمان قطعی برای این بیماری به وجود نیامد. در نتیجه باید سیستم ایمنی و دفاعی ما باید این ویروس را از بین ببرد.

استقامتی گفت: اگر قند خون تنظیم نباشد طبیعتا دفاع بدن کارکرد طبیعی ندارد و توصیه ما این است که دیابتی‌ها کنترل قند را مخصوصا در این زمان جدی بگیرند. در بیشتر مواقع برخی از این دیابتی‌ها فقط برای رفع تکلیف قرص می‌خورند و یا انسولین می‌زنند.

این فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم آندوکرینولوژی گفت: کنترل قند خون تنها راهکار اساسی و اصلی برای پیگیری از ابتلا به کرونا و حفظ دفاع بدن است. تا حد ممکن قند را در حد طبیعی نگه دارند که نه خیلی پایین بیاید و نه خیلی بالا برود.

کنترل قند خون تنها راهکار اساسی و اصلی برای پیگیری از ابتلا به کرونا و حفظ دفاع بدن است. تا حد ممکن قند را در حد طبیعی نگه دارند که نه خیلی پایین بیاید و نه خیلی بالا برود

استقامتی گفت: دیابتی ها این مدت برای ورزش کردن هم به بیرون مواجه نکنند و به صورت مستمر قند خود را اندازه گیری کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1063004

وب گردی

وب گردی