از پروژه جوانگرایی در رئال مادرید تا مرد همه‌فن‌حریف بایرن‌مونیخ

با بسته خبری فوتبال خارجی با ما همراه باشید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پروژه جوانگرایی در رئال مادرید

فیکی از چالش های که رئالی ها برای آینده با آن مواجه هستند، بالارفتن سن بازیکنان این تیم است. طبق آمار هم اکنون 7 بازیکن کادر تیم تحت امر زین الدین زیدان حداقل 30 سال سن دارند که در سال های آینده با افزایش بیشتر سن، مشکلات بیشتری ممکن است برای تیم کهکشانی ایجاد کند. این نفرات شامل سرخیو راموس و لوکامودریچ هستند که هر دو 33 سال دارند. همینطور کریم بنزما 32 ساله، مارسلو 31 ساله ، گرت بیل، تونی کروس و ناچو که 30 سال سن دارند.

طبق اعلام روزنامه آس، مدیریت رئال، با آگاهی از این نکته مهم، پروژه ایی موسوم به «جوانگرایی» تدریجی را کلید زده است. در وهله نخست سران باشگاه به فکر انتخاب جانشین برای راموس و مودریچ هستند. در گام بعدی نیز دنبال فورواردهای می گردند که ابتدا در کنار بنزما و بعد بجای او بازی کنند.

آس در ادامه نوشت: برای تحقق این پروژه اشرف حکیمی، بازیکن 21 ساله که به تیم بورسیا دورتموند آلمان قرض داده شده، بازگردانده خواهد شد.او می تواند بازیکن ممتازی برای آینده سفیدپوشان باشد.برای جناح چپ خط دفاع نیز، مندی فرانسوی در نظر گرفته شده است. برای خط میانی احتمالا اودگارد که به سوسیداد قرض داده شد، نیز بازگردانده می شود. آس از ارلینگ هالند، مهاجم نروژی و 19 ساله بورسیادورتموند که در نقل وانتقالات زمستانی از تیم ردبول زالتسبورگ اتریش خریداری شد و کیلین امباپه عضو سن پاری سن ژرمن، به عنوان جانشینان احتمالی بنزما یاد کرد. این نشریه در پایان ترکیب تیم جوان شده رئال را برای سال های آینده اینگونه معرفی کرد:

دروازه بان : تیبو کورتوا

خط دفاع: اشرف حکیمی، واران، جانشین سرخیو راموس، مندی

خط میانی:کاسیمرو، والورده، اودگارد

خط حمله: وینیسیوس،امباپه، هالند

بازی با دورتموند، آخرین فرصت توماس توخل؟

با وجود پیروزی روحیه بخش 5-1 پاری سن ژرمن مقابل لیون در جام حذفی فرانسه، این تیم در آستانه دیدار مهم هفته آینده خود با بوروسیا دورتموند در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ با وضعیت خوبی مواجه نیست. مارکو وراتی و توماس مونیه دو ستاره این تیم محروم بوده و قادر به حضور در مقابل دورتموند نیستند و تیاگو سیلوا هم به دلیل مصدومیت در اختیار توماس توخل نخواهد بود.

از این گذشته رابطه پرتنش توخل با دو تک‌ستاره اصلی تیمش کیلیان امباپه و نیمار اوضاع را بیش از پیش پیچیده کرده است. علاوه بر این، اعتراض‌های اخیر توخل به برگزاری مهمانی‌های شبانه بازیکنانش نشان داد که رابطه او با رختکن PSG دستخوش تنش است. همچنین درفرانسه گفته شد که توخل خواهان برگزاری یک اردوی کوتاه‌مدت تمرینی در اسپانیا بوده ولی به دلیل مخالفت بازیکنان، باشگاه در نهایت با این درخواست سرمربی موافقت نکرده است.

با توجه به اینکه مالکین ثروتمند PSG موفقیت در چمپیونزلیگ را تنها نشانه و محک موفقیت مدیریت خود می‌دانند بنابراین در فرانسه گفته می‌شود آینده توماس توخل در این تیم به بازی چهارشنبه هفته آینده مقابل دورتموند بستگی خواهد داشت و در صورت حذف پاری سن ژرمن، احتمال خداحافظی با سرمربی آلمانی PSG بیش از پیش قوت خواهد گرفت.

نگرانی در پی اس جی؛ نیمار مصدوم شد؟

در نیمه نهایی جام حذفی فرانسه پی اس جی در زمین لیون با نتیجه 1-5 به پیروزی رسید؛ در شبی که امباپه و نیمار بسیار خوش درخشیدند. نیمار که مدتی است از بند مصدومیت رها شده، پس از اتمام نیمه اول، لنگ لنگان به سمت رختکن رفت و به نظر می رسید که مصدوم شده است. با این حال او در نیمه دوم هم به میدان رفت و بازی را بدون مشکل به اتمام رساند ولی هواداران پی اس جی همچنان نگران بازگشت مصدومیت نیمار هستند. ستاره برزیلی در دو فصل گذشته همیشه در چنین مقطعی دچار مصدومیت شده است و وضعیت او پس از پایان نیمه اول بازی با لیون، بر نگرانی ها افزوده است. پی اس جی برای جبران شکست 2-1 بازی رفت برابر دورتموند، نیاز مبرم به نیمار دارند.

توماس توخل سرمربی پی اس جی در نشست خبری پس از بازی و در مورد دلیل بازی کردن نیمار در نیمه دوم با وجود مصدومیت احتمالی گفت:« نیمار باید در این بازی به میدان می رفت چون بیش از هر چیزی نیاز به این کار داشت. او باید به بهترین فرمش برسد و این ممکن نیست مگر حضور 90 دقیقه ای در بازی ها. به او برابر دورتموند نیاز داریم و شنبه برابر استراسبورگ هم بازی خواهد کرد. مصدومیت پا؟ بله او بین دو نیمه کمی مشکل داشت ولی گفت که چیز مهمی نیست و نیمه دوم هم مشکلی برایش ایجاد نشد.»

رختکن بارسلونا خواهان بازگشت نیمار به نوکمپ

رسانه‌های اسپانیایی مدعی هستند که نیمار، ستاره برزیلی PSG به هدف اول بارسلونا برای نقل و انتقالات فصل تابستان تبدیل شده و از سوی دیگر بازیکنان بارسلونا و رختکن این تیم با فشار آوردن به یوسپ ماریا بارتومئو از او خواسته‌اند هر طور شده ترتیب انتقال نیمار به نوکمپ را بدهد. آ اس و موندو دپورتیوو در گزارش‌های خود اعلام کردند مذاکرات دو باشگاه درباره نیمار پیش از فصل تابستان آغاز خواهد شد. این دو روزنامه معتقدند رابطه بد و پرتنش نیمار با لئوناردو مدیر ورزشی PSG خبر بسیار خوبی برای بارسا است و می‌تواند روند انتقال او به نوکمپ را تسهیل کند.

بر اساس این گزارشها رختکن بارسلونا و به خصوص لیونل مسی، لوئیس سوارز و جرارد پیکه علاقه زیادی به بازگشت نیمار به تیم‌شان دارند. این بازیکنان قدیمی بارسلونا معتقدند آنتوان گریزمان نتوانسته در این تیم آنطور که باید جا بیفتد و در نتیجه اضافه شدن نیمار به ترکیب بارسلونا می‌تواند نقش مهمی در بهبود عملکرد بلوگرانا بازی کند. از زمان انتقال نیمار به پاری سن ژرمن شایعاتی درباره بازگشت او به تیم سابقش وجود داشته اما از سوی دیگر رئال مادرید هم علاقه زیادی به جذب این ستاره برزیلی دارد. نیمار از زمان پیوستن به PSG درحالیکه می‌توانسته برای این تیم در لیگ فرانسه 103 بازی انجام دهد به دلیل مصدومیت‌های متعدد در این مدت تنها در 52 بازی به میدان رفته و بارها با انتقادهای شدید هواداران پاریسی مواجه شده است.

ادن هازارد در آمریکا زیر تیغ جراحی رفت

ادن هازارد ستاره بلژیکی باشگاه رئال مادرید در شهر دالاس آمریکا زیر تیغ جراحی رفت و قوزک پای راستش را به تیغ جراحان سپرد. این عمل جراحی موفقیت آمیز بوده و هازارد تا زمان بهبود در آمریکا ماندگار خواهد بود. هازارد در طول این فصل دوبار به خاطر مصدومیت از ناحیه قوزک پای راستش از میادین به دور مانده بود و حالا و بعد از انجام این عمل جراحی تا پایان فصل قادر به بازگشت به ترکیب مادریدی ها نخواهد بود. هدف ادن هازارد برای بهبود، رسیدن به آمادگی 100% برای حضور دررقابتهای یورو 2020 است که اولین بازی بلژیک دراین تورنمنت مقابل روسیه خواهد بود.

هازارد در کلینیک کارل شهر دالاس مورد جراحی قرار گرفت و دکتر ایخنه کری این جراحی را انجام داد. هازارد روز چهارشنبه همراه با پدرش تیری و مدیر سرویس پزشکی باشگاه رئال مادرید به آمریکا سفر کرد و امروز زیر تیغ جراحی رفت. طبق پیش بینی های انجام شده هازارد بین دو تا سه ماه از میادین ورزشی به دور خواهد بود. او روز گذشته به تماشای یکی از مسابقات لیگ بسکتبال NBA و مصاف دو تیم دالاس ماوریکس و نیو اورلئال پلیکانز نشست و پیراهنش را با لوکا دونچیچ، ستاره سابق تیم بسکتبال رئال مادرید عوض کرد. قرار براین است که او تا زمان بهبود کامل در آمریکا بماند و پس از آن برای آغاز دوره ریکاوری به اسپانیا بازگردد.

من‌یونایتد 3-0 دربی؛ رونی را حذف کردند!

در آخرین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی انگلیس، منچستر یونایتد در خانه دربی کانتی به میدان رفت و به پیروزی 3 بر صفر رسید. این دیدار به نوعی رویارویی وین رونی اسطوره باشگاه منچستر یونایتد با تیم سابق خود بود. رونی که به عنوان بازیکن و مربی برای اولین بار پس از بازگشت به انگلیس مقابل منچستری‌ها قرار گرفت، یکی دو فرصت برای گلزنی هم داشت اما در نهایت در گلزنی ناکام ماند. گل‌های این بازی را لوک شاو 33 و ایگالو 41 و 70 به ثمر رساندند. شاگردان سولسشر با این پیروزی حریف نوریچ سیتی شدند. نوریچ شب گذشته موفق شد تاتنهام و شاگردان مورینیو را از پیش رو بردارد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

دورتموند و قیمت باورنکردنی برای سانچو

۲ باشگاه منچستریونایتد و چلسی قصد دارند در نقل‌وانتقالات تابستانی جیدون سانچو، ستاره انگلیسی تیم دورتموند را جذب کنند. با این حال، قیمت این بازیکن با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌اش روز به روز در حال افزایش است. رقمی که ممکن است باشگاه‌های خواهان او را مجبور به شکستن رکورد نقل‌وانتقالات تاریخ لیگ جزیره کند. به ادعای یکی از رسانه‌های بزرگ آلمانی، ارزش سانچو در حال حاضر با احتساب عملکرد عالی او با ۱۷ گل و ۱۸ پاس گل در فصل جاری و انجام ۳۳ بازی، ۱۴۰ میلیون یورو است. غول‌های لیگ جزیره، از جمله چلسی، منچستریونایتد و لیورپول به شدت علاقه‌مند به خرید این وینگر جوان هستند. با این شرایط، در صورتی که آنها با همین مبلغ سانچو را خریداری کنند رکورد انتقال ۸۹ میلیون پوند پل پوگبا به منچستریونایتد را می‌شکنند.

راموس در فهرست اسپانیا برای المپیک 2020

امروز فدراسیون فوتبال اسپانیا فهرست اولیه ای از بازیکنان مورد نظرش را برای همراهی تیم این کشور در مسابقات المپیک 2020 اعلام خواهد کرد. طبق اعلام روزنامه ال موندو دیپورتیو، سرخیو راموس، مدافع و کاپیتان با سابقه رئال مادرید، در این فهرست نامش خواهد بود. راموس که در گذشته بارها علاقه خود را برای همراهی تیم المپیک کشورش در مسابقات توکیو 2020 اعلام کرده، به این ترتیب یک گام به حضور در این رقابت ها نزدیکتر خواهد شد.

طبق گمانه زنی ال موندو، بازیکنان سرشناس دیگری از جمله جرارد پیکه، جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، سرخیو روبرتو، آنسو فاتی و جونیور فیرپو نیز نام شان در این فهرست خواهد بود. مسابقات فوتبال المپیک از 22 ژوئیه تا 8 آگوست 2020 در توکیو برگزار می شود. تیم های شرکت کننده اجازه دارند از سه بازیکن بالای 23 سال در مسابقات استفاده کنند.

آماربازی با چلسی-لیورپول؛ بربادرفته!

سه شنبه شاهد شکست لیورپول در برابر چلسی در چارچوب رقابت های جام حذفی انگلستان بودیم و با این شکست، لیورپول از رقابت برای کسب این جام کنار رفت. به گزارش Opta، با شکست لیورپول در برابر چلسی و حذف این تیم از دستیابی به جام حذفی، رویای کسب سه گانه برای این تیم خاتمه یافت. همچنین با شکست قرمزها در برابر واتفورد، رکورد یک فصل بدون شکست در لیگ برتر انگلیس و کسب جام طلایی توسط آرسنال، دست نخورده باقی ماند. همچنین تعداد شکست های لیورپول در فصل 2019/2020 در تمامی رقابت ها به عدد 6 رسید (باخت به تیم های منچسترسیتی، ناپولی، استون ویلا، اتلتیکو مادرید، واتفورد و چلسی) که از این نظر، رکورد منچستریونایتد در فصل 1998/1999 با 5 شکست دست نخورده باقی ماند. به این ترتیب، منچستریونایتد تنها تیم انگلیسی است که موفق به کسب سه گانه و کمترین تعداد شکست در طول یک فصل در تمامی رقابت ها است و آرسنال نیز به تنها تیم انگلیسی تبدیل می شود که یک فصل را بدون شکست در لیگ برتر به پایان رسانده است. نکات آماری بازی لیورپول و چلسی در جام حذفی انگلستان را مرور می کنیم:

در 10 بازی اخیر لیورپول و چلسی در جام حذفی، چلسی در 6 بازی پیروز شده است و آخرین تقابل دو تیم در جام حذفی مربوط به سال 2012 و فینال این رقابت ها است که چلسی با نتیجه 2-1 موفق به شکست لیورپول شد.

لیورپول در بازی های اخیر خود در جام حذفی و در فصل جاری از 32 بازیکن مختلف استفاده کرده است.

آدرین، دروازه‌بان لیورپول در فصل جاری، 3 اشتباه منجر به گل داشته است؛ بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیورپول.

کپا آریزابالاگا در بازی با لیورپول موفق به ثبت 5 سیو شد؛ بیش از از 24 بازی اخیر خود در لیگ برتر انگلیس.

لیورپول برای اولین بار از سال 2016 در 3 بازی پیاپی، 2 گل در 3 رقابت مختلف دریافت کرده است. در سال 2016 چنین اتفاقی در برابر تیم های سویا، آرسنال و برنلی رخ داد.

لیورپول در 4 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها متحمل 3 شکست شده است؛ این تعداد شکست در 66 بازی اخیر این تیم در تمامی رقابت ها رخ داده بود.

لیورپول پس از شکست در برابر اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، در 3 بازی بعدی خود 6 گل دریافت کرد و متحمل 2 شکست شد که این دو شکست موجب از دست رفتن سه گانه و کسب جام طلایی در انتهای فصل جاری شد.

تصمیم بایرن مونیخ؛ فلیک ماندنی شد

اگرچه در ابتدا و بعد از اخراج نیکو کوواچ از هانسی فلیک به عنوان گزینه موقت هدایت بایرن مونیخ نام برده شد، اما نتایج درخشان و سبک بازی هجومی این تیم مدیران این باشگاه را متقاعد به ادامه همکاری با هانسی فلیک کرده و نشریه بیلد امروز در گزارشی مدعی شد به زودی روند تمدید قرارداد او آغاز خواهد شد. هانسی فلیک در صورت تمدید قرارداد می خواهد نقش بیشتری در برنامه ریزی برای خرید بازیکنان جدید ایفا کند. اگرچه او انسانی بسیار آرام و خوش اخلاق به نظر می رسد، اما در مورد مطالباتی که دارد بسیار سخت گیر و جدی است. مدیران بایرن نیز می خواهند قرارداد هانسی فلیک را تمدید کنند. مذاکرات باید از بین اواسط تا پایان ماه مارس آغاز شده و قرار نیست این اتفاق به پایان فصل موکول شود.

به نظر می رسد مهم ترین خواسته هانسی فلیک در فصل تابستان انتقال تیمو ورنر، مهاجم جوان لایپزیش به بایرن مونیخ است. هانسی فلیک علاقه زیادی به ورنر دارد و شاید اگر او از تابستان قبل سرمربی بایرن مونیخ بود، این ستاره جوان حالا در ترکیب این تیم بازی می کرد. به هر حال آنچه تقریبا قطعی شده، رضایت مدیران بایرن مونیخ از عملکرد هانسی فلیک است و احتمالا طی هفته های آینده خبر رسمی تمدید قرارداد او منتشر خواهد شد.

ستاره آلمانی، مرد همه‌فن‌حریف بایرن‌مونیخ

جاشوا کیمیچ بعد از دو فصل حضور در اشتوتگارت، در سال ۲۰۱۵ این تیم را ترک کرد و به پر افتخار ترین تیم آلمان یعنی بایرن مونیخ پیوست. این ستاره جوان خیلی زود در ترکیب باواریایی‌ها جا افتاد و حالا به یکی از کلیدی ترین مهره های این تیم تبدیل شده است. کیمیچ در فصل جدید آماده تر از همیشه نشان داده و در فرم فوق العاده ای به سر می برد تا جایی که می‌توان از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان بایرن مونیخ در فصل جدید یاد کرد. این ستاره ۲۵ ساله تا به اینجا در ۲۳ بازی بوندسلیگا آمار دو گل و ۴ پاس گل را به ثبت رسانده است.

یک نکته جالب اما در مورد ستاره آلمانی بایرن مونیخ در فصل جاری وجود دارد. جاشوا کیمیچ در همه رقابت های این فصل ۳۵ بازی انجام داده و در سه منطقه مختلف زمین به میدان رفته است. ۲۲ بار در پست هافبک دفاعی، ۱۱ بار در پست دفاع راست، و ۲ بار هم به عنوان مدافع میانی به کار گرفته شده است؛ موضوعی که باعث شده این ستاره آلمانی به نوعی آچار فرانسه بایرن مونیخ در فصل جاری به حساب بیاید.

کد خبر: 1063017

وب گردی

وب گردی