ترامپ با مطرح کردن تروریسم اسلامی، باعث کشتار مسلمانان در هند شد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاداسلامی واحد آبادان گفت: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود در هند، با مطرح کردن تروریسم اسلامی باعث شعله‌ور‌‌شدن آتش بین هندوها و مسلمانان در این کشور شد.

محمدعلی بنی سعید در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به کشتار مسلمانان هند در چند روز گذشته اظهار کرد: متاسفانه در این چند روزه شاهد کشتار فجیع مسلمانان و اقلیت‌های مذهبی توسط هندوها و برخی احزاب افراطی در هند هستیم.

وی با اشاره به اصل قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسلمان در سراسر جهان بیان کرد: وزارت خارجه باید هرچه زودتر سفیر هند در ایران را فراخوانده و موجبات نارضایتی مردم غیور ایران و مسلمانان جهان اسلام را به وی اطلاع دهد و خواستار پایان دادن به این کشتار و آزار و اذیت مسلمانان شود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی آبادان ضمن گلایه از سکوت و عدم واکنش مناسب دولتمردان هند در برابر این تبعیض و محکوم کردن این فاجعه انسانی ادامه داد: مسلمانان در سراسر جهان در صورت ادامه کشتار در هند قطعا سکوت نخواهند کرد و واکنش‌های ناخوشایندی در انتظار دولت هند و تمامی دست‌اندرکاران این جنایت تاریخی خواهد بود و مطمئنا چهره دولت هند در مجامع بین‌الملل خدشه‌دار خواهد شد.

به گفته بنی سعید؛ جریان دانشجویی به همراه آحاد مردم خواستار به پایان رساندن این قتل عام و برخورد قاطع سازمان ملل و جوامع حقوق بشری در دنیا با مسببان این آدم‌کشی‌ها است؛ چرا که سکوت در برابر چنین کشتاری می‌تواند در آینده پیامدهای منفی در جهان برای تمامی مسلمانان یا گروه‌های مذهبی دیگر داشته باشد.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: برخی شواهد و قرائن این گمانه زنی را به‌وجود می‌آورد که پس از ورود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به هند، کشتار مسلمانان رقم خورد و دولت هند با چراغ سبز آمریکا شهروندان مسلمان خود را مورد آزار قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: چهره واقعی استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا را که با شعار دموکراسی و آزادی اندیشه پا به میدان افکار جوانان کشورهای جهان می‌گذارند و در میدان عمل بر‌عکس آن عمل می‌کنند را شناخت.

بنی سعید در پایان خاطر‌نشان کرد: ترامپ در سخنرانی اخیر خود در جمع چندین هزار نفره مردم هند با مطرح کردن «تروریسم اسلامی» باعث شعله‌ور شدن آتش بین هندوها و مسلمانان در هند شد و نتیجه این اقدام چیزی جز اختلاف بین ادیان و فرقه‌ها و به خطر انداختن امنیت داخلی هند در پی ندارد، در نتیجه این حربه به سرانجام نخواهد رسید و دامن‌گیر آمریکایی در سرتاسر جهان اسلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063030

وب گردی

وب گردی