آنچه باید در مورد قرنطینه خانگی خود بدانید

آیا کالاهای کنسرو‌‌شده و بطری‌های آب انبار کرده و مطمئنید که تمام موارد مورد نیاز برای گذراندن 14 روز در اتاق قرنطینه خود را فراهم کرده اید؟ در ادامه به برخی نکات در مورد قرنطینه خانگی می‌پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کرونا ویروس تاکنون نزدیک به 102 هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده در نتیجه، مردم خود را برای موارد مراقبتی که پزشکان به آن ها توصیه کرده اند از جمله ماندن در منزل آماده کرده‌اند.

اما از آنجا که بهترین روش مراقبت در مقابل ویروس کرونا محدود کردن مسافرت و قرنطینه است، سوالاتی در مورد آنچه حتی به معنای قرنطینه شدن است، مطرح می شود. آیا همه افراد در قرنطینه آلوده هستند؟ در صورت داشتن هم اتاقی باید چکار کرد؟ چه چیزهایی لازم است و... .

قرنطینه چیست؟

وقتی کسی قرنطینه می شود، بدان معنا نیست که به ویروس آلوده شده است. قرنطینه به معنای محدود کردن حرکت افراد در معرض بیماری مسری اما با جواب آزمایش منفی است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه 14 روزه را برای زمان بروز علائم شبیه آنفولانزا دارد. بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط محققان دوره نهفتگی این بیماری 14 روز است.

قرنطینه همچنین به این معنا نیست که شما هنوز نمی توانید با هم‌اتاقی‌ها یا خانواده خود زندگی کنید. CDC توصیه می کند که به اتاق خواب خود بروید، ماسک صورت را در موقع حضور دیگران بزنید و ظروف، حوله ها یا ملافه ها را به اشتراک نگذارید. نگه داشتن فاصله بیش از یک ونیم متر و شستن دست ها بهترین راه ها برای جلوگیری از شیوع ویروس است. اگر در قرنطینه چیزی به اشتراک می گذارید، آن را کاملاً با آب و صابون بشویید.

بزرگترین تغییر سبک زندگی در قرنطینه عدم تحرک است. CDC توصیه می کند فعالیتهای خارج از خانه را محدود کنید، مگر در مواردی که نیاز مراجعه به پزشک داشته باشید. به محل کار، مدرسه یا مناطق عمومی نروید و از استفاده وسایل حمل و نقل عمومی یا تاکسی خودداری کنید.

مفهوم قرنطینه چیز جدیدی نیست. حتی وقتی طاعون خیارکی در قرن هفدهم در اروپا می‌چرخید، یکی از دهکده ها قرنطینه ایجاد می کرد و با این کار روستاهای همجوار را نجات می داد. اما هنگامی که همه گیری H1N1 در سال 2009 آغاز شد، CDC دستور به قرنطینه نداد.

تفاوت بین قرنطینه، انزوا(ایزوله کردن) و دوری اجتماعی چیست؟

انزوا (isolation) و دوری اجتماعی دو اصطلاحی هستند که اخیرا توسط متخصصان مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما با قرنطینه تفاوت دارند. ایزوله کردن جدا کردن عفونت های تایید شده از جمعیت است تا بتوانند بدون انتقال ویروس بهتر شوند.

دوری اجتماعی شامل تاکتیکی است که افراد برای جدا کردن خود از دیگران و کاهش خطر ابتلا به عفونت استفاده می کنند. این می تواند به معنای اجتناب از حضور در اماکن شلوغ گرفته تا ملاقات دوستان بدون دست دادن و در آغوش گرفتن باشد.

چه زمانی باید خود را قرنطینه کنید؟

به طور کلی، متخصصان توصیه می کنند اگر در منطقه ای هستید که کروناویروس گسترش یافته است و علائمی در مورد آن را تجربه می کنید در خانه بمانید. اگر مطمئن نیستید که آیا باید خودتان را قرنطینه کنید یا نه از پزشک سؤال کنید.

چگونه برای قرنطینه آماده شوید؟

اگرچه مقامات منطقه سیاتل برای بیمارانی که فکر می کردند موارد خاصند یک هتل 4 میلیون دلاری خریداری کردند؛ اما برای قرنطینه‌شدن نیازی نیست که به جایی خاص بروید، اکثر خانه‌ها برای این کار مناسب هستند؛ اما اگر در خانه خود هستید، اطمینان حاصل کنید که آن را به آنچه به مدت 14 روز نیاز دارید مجهز کرده باشید.

«تام کوتر» مدیر واکنش‌های اضطراری و آمادگی پروژه «hope» اعلام کرد که مواد غذایی کنسرو شده سوپ، برنج و ماکارونی به راحتی در دسترس هستند. غذاهای یخ زده، میوه و سبزیجاتی که سریع فاسد نمی‌شوند نیز توصیه می شود. حتما لازم به خرید بطری های آب معدنی نیست البته اگر به آن ها عادت دارید بحث دیگری است در غیر این صورت می توانید از آب لوله کشی منزل استفاده کنید. مرطوب بودن محیط همیشه مهم است حال چه ویروس کرونا باشد چه نباشد.

پروژه hope در حال حاضر درحال اجرا در چین است و کارمندان آن بیشتر دستور تهیه غذا برای افراد را تحویل گرفته و آن را به افراد متقاضی تحویل می دهند.

کوتر اظهار کرد که افراد به فکر مواردی که به طور روزانه استفاده می کنند مانند شامپو، پوشک در صورت داشتن کودک، مواد تمیز کننده و دستمال توالت باشند. باید به این امر توجه داشته باشید که این موارد فقط برای زمان قرنطینه است و نیازی نیست که برای یک عمر وسیله تهیه کنید؛ زیرا با احتکار به طور بالقوه به افراد دیگر صدمه می زنید.

برای این دو هفته که قصد قرنطینه خود را دارید ابزار سرگرمی مانند بازی، فیلم، کتاب و غیره را فراموش نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063032

وب گردی

وب گردی