ایده‌های نوآورانه چرخه‌های نوین حوزه آب حمایت می‌شود

طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه چرخه‌های نوین حوزه آب عنوان یک چالش است که با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان آن منتشر شد.

به گزاش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه چرخه‌های نوین حوزه آب منتشر شد تا گامی برای مبارزه با بحران کم آبی باشد.فناوران، پژوهشگران و صاحبان صنایع تا ۲۸ اسفندماه سال جاری مهلت دارند تا طرح‌های خود را به این فراخوان ارسال کنند. ۲۰ فروردین ماه سال آینده نتایج نهایی و برگزیدگان اعلام می‌شوند.

۴ محور مهم در این فراخوان مد نظر است‌. سیستم‌های نوین نمک زدایی از آب، روش‌های نوین تصفیه پساب‌های صنعتی، سیستم‌های نوین بازچرخانی بخارات و استحصال آب از مه و ساخت تجهیزات کنترل، پایش و سنسورهای کیفیت آب این محورها هستند که علاقمندان با توجه به آنها ایده‌های خود را ارسال می‌کنند. هدف نیز توسعه فناوری‌های نوین در این محورها است‌.

بر اساس این فراخوان یک دوره آموزشی برای تیم‌های برتر در نظر گرفته شده است. علاوه بر بحث آموزش این تیم‌ها در حوزه‌هایی مانند فضای کاری، سرمایه گذاری و بازار و تجاری‌سازی محصول حمایت می‌شوند.

از آن جا که بحران کمبود آب به عنوان یک چالش جدی در دنیا مطرح است، اقدامات فناورانه برای حل آن نیز گسترش می‌یابد. در حال حاضر ۷۰۰ میلیون نفر در کره زمین از معضل کم آبی رنج می‌برند که پیش بینی می‌شود، این تعداد تا ده سال آینده افزایش یابد. از سویی دریاها و اقیانوس‌ها ۹۶ درصد از آب کره خاکی را در خود جای داده‌اند که می‌توان برای بهبود وضعیت کم آبی از آنها بهره برد. البته برای استفاده از آنها باید شوری را از بین برد. نمک زدایی راهکاری فناورانه در این راستا است که با انتشار این فراخوان توسعه این فناوری مد نظر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063034

وب گردی

وب گردی