صادرات نرم‌افزار پلاک‌خوان هوشمند خودرو به 4 کشور/ ایجاد تحول اقتصادی با به‌کارگیری هوش مصنوعی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت را در حوزه هوش مصنوعی، پلاک‌خوانی هوشمند خودرو، تشخیص نوع خودرو و کنترل تردد هوشمند عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون نرم‌افزار پلاک‌خوان خودرو به کشورهای آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه صادر می‌شود.

حسین خسروی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به اینکه این شرکت با هدف ارتقای دانش فنی و بومی سازی سامانه‌های پردازشی هوشمند در حوزه‌های مختلف پردازش تصویر و بینایی ماشین فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر، مهم‌ترین پروژه‌های شرکت در حوزه هوش مصنوعی، پلاک‌خوانی هوشمند خودرو، تشخیص نوع خودرو و کنترل تردد هوشمند (با قابلیت پلاک‌خوانی از دوربین)، مدیریت پارکینگ و OCR فارسی است. باتوجه به دقت بالای پلاک‌خوانی نرم افزار آی پلاک و هسته آن (کتابخانه تشخیص پلاک ساتپا) در همین دوره کوتاه مشتریان زیادی از سراسر کشور داشته‌ایم به طوری که حدود 120 سازمان و موسسه و شرکت، مشتری آی پلاک و کتابخانه پلاک‌خوان ساتپا هستند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مشتریان نیز شرکت‌های نرم افزاری هستند که ماژول تشخیص پلاک ساتپا را تهیه کرده‌اند و بسیاری از محصولات کنترل تردد هوشمند کشور، با همین هسته، توسعه داده شده است؛ همچنین نرم‌افزار تشخیص آتش‌ برای پیشگیری از آتش‌سوزی، تشخیص لبخند و شناسایی چهره، احراز هویت با استفاده تصویر چهره و نرم‌افزار تشخیص احساس از روی حرکات صورت از دیگر پروژه‌های اجرایی این شرکت است.

وی با بیان اینکه درآمدزایی این شرکت در سال جاری به‌خاطر انجام پروژه‌های جدید 3 برابر شده است، گفت: در حال حاضر محصولات تولیدی این شرکت از جمله نرم‌افزار پلاک‌خوان ماشین به کشورهای دریای خزر آذربایجان،ارمنستان، گرجستان و ترکیه صادر می‌شود. هم‌اکنون در این شرکت دانش‌بنیان حدود 8 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

خسروی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی بازار روبه‌رشدی است، گفت: طی 20 سال اخیر استفاده از هوش مصنوعی در تمام بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته به طوری‌که این صنعت روند رو به رشدی را طی می‌کند تا جایی که بازار گسترده‌ای در دنیا دارد؛ اگر در ایران هم برای صادرات نرم‌افزار و صادرات محصولات دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کنیم به طور یقین این صنعت تاثیر قدرتمندی در رونق اقتصاد کشور خواهد داشت.

وی بازاریابی برای محصول احراز هویت با استفاده از چهره و توسعه بازار صادرات محصولات تولیدی را از جمله اولویت‌های برنامه‌های آتی این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063052

وب گردی

وب گردی