اجرای طرح «همیارمعلم» در دبستان سمای بروجرد

مدیر دبستان پسرانه سمای بروجرد گفت: در طرح همیار معلم، از والدین دانش‌آموزان به عنوان همیار معلم در خانه استفاده می‌شود.

شهرام شهبازی مدیر دبستان پسرانه سمای بروجرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه های این مدرسه در حوزه آموزش مجازی دانش‌آموزان ‌در روزهای ‌تعطیل اظهار‌ کرد: دبستان پسرانه سمای بروجرد از همان ابتدای اعلام تعطیلی مدارس، آموزش‌های مجازی آنلاین و آفلاین را آغاز کرده است.

وی افزود: در بخشی از آموزش‌های مجازی، دانش آموز با معلم از طریق تشکیل گروه در پیام رسان‌ها ارتباط الکترونیکی دارد؛ دانش‌آموز از این طریق با معلم خود گفت و گو با می‌کند و سوالات و اشکالات درسی خود را با معلم در میان می‌گذارد.

شهبازی ادامه داد: در بخش دیگری از آموزش مجازی، فیلم‌های آموزشی به وسیله معلم در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد؛ همچنین بازخورد فعالیت‌های دانش‌آموزان طی این مدت به معلم ارائه می‌شود و معلم عملکرد آن‌ها را بررسی می‌کند.

مدیر دبستانه پسرانه سمای بروجرد با اشاره به طرح «همیار معلم» گفت: در این طرح، از والدین دانش آموزان به عنوان همیار معلم در خانه استفاده می‌شود. درواقع والدین فعالیت‌های درسی دانش آموزان در مدارس را به معلم گزارش می‌دهند و برای بهبودی وضعیت تحصیلی آن‌ها از معلم راهنمایی می‌گیرند.

وی بیان کرد: معلمان برنامه‌های درسی روزانه را به دانش‌آموزان و والدین اعلام می‌کنند که فعالیت‌ها در طول هفته چگونه خواهد بود. برخی فعالیت های آزمایشی آموزش مجازی در طول چند روز گذشته، باعث شده بازخوردهای مناسبی از سوی دانش آموزان و والدین دریافت کنیم. در واقع آموزش مجازی، به ابعاد دیگری از رشد دانش آموزان توجه دارد.

شهبازی در پایان با اشاره به احتمال بروز برخی مشکلات فنی در فرآیند آموزش مجازی خاطرنشان کرد: عمده مشکلاتی که احتمال دارد با آن مواجه شویم، در حوزه زیرساخت است؛ به عنوان مثال این امکان وجود دارد با توجه به شرایط استان، شاهد کندی سرعت اینترنت در برخی مناطق باشیم که در صورت بروز این نوع مشکلات، از آموزش آفلاین و غیرهمزمان استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063072

وب گردی

وب گردی