دبیرخانه دائمی گردشگری در واحد دهاقان کلید خورد/ افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای با ورود به حوزه گردشگری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت:دبیرخانه دائمی گردشگری شهرستان دهاقان در این واحد دانشگاهی استارت خورد و‌ ورود به حوزه گردشگری در دستور کار قرار گرفت.

سید حسن حجازی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان به حوزه گردشگری گفت: شهرستان دهاقان میان رشته کوه‌ها قرار گرفته و راه ارتباطی بین ارتفاعات رشته کوه‌های زاگرس و دشت میانی ایران شناخته شده است. دهاقان دارای سابقه تاریخی بالاست و جاذبه‌های مذهبی، فرهنگی و طبیعی بسیاری را داراست.

او ادامه داد: دهاقان در استان دارای ۴ منطقه گردشگری است؛ در بحث گردشگری دبیرخانه دائمی گردشگری شهرستان دهقان در واحد دهاقان استارت زده شد که روی مباحث گردشگری استان کمک می کنیم تا این حوزه رونق پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در ادامه تصریح کرد: تلاش داریم تا بحث اقتصاد و درآمدهای غیر شهریه ای را رونق ببخشیم چون پتاسیل و توانمندی زیادی در این استان در خصوص گردشگری وجود دارد.

او با بیان این که دانشگاه در حوزه گردشگری نقش واسطه را برای جذب گردشگران بازی می‌کند اضافه کرد: در حال آماده کردن پکیج هایی در این زمینه هستیم که این ها پکیج‌های سرمایه گذاری گردشگری در شهرستان هستند که در اصل بخش خصوصی ورود کند و موضوع گردشگری نیز رونق پیدا می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با بیان این که اولویت اول شهرستان دهاقان بحث گردشگری است اظهار کرد: البته زیرساخت های آن هنوز چندان فراهم نشده و به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان در این زمینه ورود پیدا کرده تا در اصل رسالت دانشگاهی را در این زمینه فراهم کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای سال 99 توسعه بحث گلخانه ها را دنبال خواهیم کرد و بالا بردن کیفیت و کمیت مراکز تحقیقاتی را نیز در دستور کار داریم. همچنین در بحث دوام بتن پیشرفته کار میکنیم و امیدواریم در سال 99 به نتایج خوبی برسانیم.

حجازی درباره تولید و تجارت بذر هیبرید نیز توضیح داد: در ۶ ماه گذشته توانستیم ۱۰میلیون دانه بذر خیار هیبرید تولید کنیم و مایه مباهات است که این فناوری در استان اصفهان و واحد دهاقان اتفاق افتاده که نتیجه بیش از ۱۰ سال تحقیق و پژوهش همکاران ما در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بوده است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، تلاش بر این است که تا پایان سال حدود ۳۰ میلیون دانه بذر در این واحد دانشگاهی تولید شود که امیدواریم این امر محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063174

وب گردی

وب گردی