جذب دانشجوی غیر ایرانی و تبادل علمی واحد اردبیل با دانشگاه‌های ترکیه

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل هدف اصلی خود از بازدید دانشگاههای ترکیه را جذب دانشجوی غیر ایرانی و تبادل دستاوردهای علمی با دانشگاههای مطرح این کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد استان اردبیل در تشریح دستاوردهای سفر خود به کشور ترکیه گفت: این سفر در راستای راهبرد توانمندسازی و تاثیر گذاری بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل صورت گرفت و زمینه سازی برای صادرات محصولات دانش بنیان دانشگاه، معرفی ظرفیت ها و قابلیت های دانشگاه آزاد اسلامی در برخی رسانه ها ، مجامع دانش آموزی و دانشجویی برای پذیرش دانشجوی غیر ایرانی و برقراری روابط همکاری با دانشگاههای معتبر ترکیه از فعالیت های انجام شده در این سفر بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در این سفر در جمع ۵۰۰ نفری اتحادیه جوانان ترکیه ضمن سخنرانی به معرفی توانمندی ها و قابلیت های دانشگاه آزاد اسلامی و تسهیلات و امتیازات آن برای جوانان ترکیه پرداخته شد و در حاشیه برنامه در بین آنها که از سراسر ترکیه حضور داشتند، بروشورهای معرفی دانشگاه آزاد اسلامی توزیع شد.

رسولی افزود: باتوجه به استقبال خوب حاضران مقرر شد ۲۰ نفر از این جوانان نخبه به قید قرعه چند روزی میهمان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل شوند و از جاذبه های اردبیل و امکانات و فضای دانشگاه آزاد اسلامی بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: در این سفر با یک هولدینگ ترکیه ای و یک آژانس گردشگری قراردادهای همکاری امضا شد که جذب دانشجوی غیر ایرانی برای دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد کلینیک درمانی تخصصی آلزایمر با مشارکت سه جانبه چین، ایران و ترکیه، همکاری در فعال سازی دانشکده و مدرسه عالی گردشگری و میهمان نوازی در سرعین و سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اردبیل و بازاریابی بین المللی محصولات دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی از جمله بندهای این قرارداد است.

رئیس واحد اردبیل خاطر‌نشان کرد: در این سفر با روسای دانشگاههای آنکارا، دانشگاه علوم اجتماعی در آنکارا، دانشگاه علوم پزشکی ابوریحان بیرونی در استانبول دیدار و دانشگاههای ترکیه برای همکاری های دو جانبه و چند جانبه ابراز علاقه نشان داده و نمایندگانی برای پی گیری برنامه های مشترک معرفی کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برگزاری دوره های آموزشی مشترک برای دانشجویان، ایجاد رشته زبان فارسی در دانشگاههای ترکیه و رشته زبان ترکی استانبولی در دانشگاه آزاد اسلامی، انتشار نشریات علمی مشترک و برگزاری رویدادهای علمی و فناوری مشترک مورد تاکید قرار گرفت.

رسولی ادامه داد: با رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه جمهوریت و رئیس اتحادیه مدیران شرکت های گرشگری ترکیه نیز دیدار مشترکی برای همکاری در زمینه فعالیت های آموزشی آنلاین و حضوری در زمینه کسب و کارهای گردشگری و بهره گیری از ظرفیت های آنها در رونق گردشگری استان اردبیل توافقاتی بعمل آمد.

وی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده بدلیل شیوع بیماری کرونا امید است ظرف چند ماه آینده مقدمات لازم برای تحقق توافقات و قراردادها آماده شود و با عادی شدن شرایط در سال ۱۳۹۹ اقدامات عملی نیز شروع شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1063191

وب گردی

وب گردی