تولید سالانه 9هزار تن محصول نانو و زیست‌فناوری کشاورزی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با تأکید بر اینکه حدود 15‌درصد بازار کشور را تامین می‌کنیم، تصریح کرد: میزان تولید سالیانه این شرکت نزدیک 9هزار تن است؛ به طوری که در سال جاری حدود هزار تن از محصولات تولیدی به کشورهای افغانستان، عراق و قطر صار شده است.

کوروش اسد سنگابی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در جهت تولید محصولات نانو و زیست فناوری کشاورزی (تولید کود آلی، تولید سموم بیولوژیک، تولید کود شیمیایی، تولید کود زیستی و نانو) فعالیت می‌کند که هدف آن تولید کودهای زیست‌فناوری و نانو فناوری با استفاده از فناوری‌های روز دنیا است.

وی با بیان اینکه تنها تولید کننده در خاورمیانه هستیم، افزود: این شرکت در سال جاری فناور برتر آسیا در تایوان شده است. تقریبا 4 محصول استرتژیک (اسیدهای آمینه، آمینو کلات‌های آهن روی منگنز پتاسیم مس کلسیم، کود کامل جوشان (خود حل شونده)، محصول ضد تنش و خشکسالی گیاهان، محصول ضد سرمازدگی گیاهان ) از عمده محصولات تولیدی و استراتژیک این شرکت است که برای اولین بار در کشور با دانش بومی تولید شده است.
اسد سنگابی افزود: همچنین تولید مواد نانوی متخلخل به منظور رها‌سازی آرام و رسانش مؤثر کودهای شیمیایی و عناصر غذایی مورد نیاز گیاه و تولید نانو کپسول‌ها جهت رسانش هدفمند آفت کش‌ها، استفاده از نانو حسگرها جهت شناسایی آفات و عوامل بیماری زای گیاهان، همچنین کنترل کیفیت خاک و سلامتی گیاه و نیز استفاده از نانو ذرات جهت بهینه‌سازی کارکرد آفت کش‌ها در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های سموم است.

وی با تأکید براینکه حدود 15 درصد بازار کشور را تامین می‌کنیم، تصریح کرد: میزان تولید سالیانه این شرکت نزدیک 9هزار تن است به طوری که در سال جاری حدود هزار تن از محصولات تولیدی به کشورهای افغانستان، عراق و قطر صار شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه یادآور شد: محصولاتی چون اسید آمینه فرتی نرس، آمینو کلات آهن فرتی نرس، آمینو کلات روی فرتی نرس،محلول ضد شوری فرتی نرس با نام سالت استاپ (salt-stop)،گوگرد مایع فرتی نرس با نام تجاری فرتی سولفور، محلول ضد سرمازدگی فرتی نرس با نام تجاری فرتی فراست در سال جاری با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد.

اسد سنگابی افزود: ما بیشتر روی تولید مواداولیه مورد نیاز کارخانجات کار می‌کنیم که قبلا این مواد از خارج وارد کشور می‌شد. پیش‌بینی می‌شود فازهای جدید تولید مواد اولیه این شرکت از اواخر فروردین سال 99 راه‌اندازی شود.

وی همچنین تولید محصولات نانو سیلیکات، نانو سیلور، نانو آهن و نانو روی را از جمله برنامه‌های آتی این شرکت عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063196

وب گردی

وب گردی