تست بالینی داروهای ایرانی کرونا آغاز شد

عضو کمیته علمی کووید ۱۹ با بیان اینکه داروهای مرتبط با کرونا تاییدیه‌های کمیته اخلاق وزارت بهداشت را دریافت کرده اند، گفت: تست های بالینی آنها آغاز شده و دو هفته دیگر جواب آنها مشخص می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور، ستاد توسعه زیست فناوری با همکاری سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت فراخوانی را منتشر کرد که اگر شرکت دانش بنیانی امکان تولید دارو یا کیت را دارند خود را معرفی کنند تا بتوان با حمایت این دو نهاد، نیاز کشور را در زمینه تشخیص سریع ویروس کرونا و درمان این بیماری برطرف کرد.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رابطه آخرین وضعیت تولیدات شرکت‌های دانش بنیان را در زمینه دارو تشریح کرد و گفت: دو شرکت، تولید دو داروی گیاهی درمان کرونا را در پیش گرفته‌اند که برای درمان مبتلایان به کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین دو شرکت دیگر در زمینه تولید دو داروی دیگر فعالیت می‌کنند که برای افراد دارای علائم کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد تا حلق و بینی را عاری از هرگونه ویروس کند.

عضو کمیته علمی کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: قرار شد این داروها منوط به تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به سمت تست‌های بالینی و تولید انبوه بروند.

قانعی خاطر نشان کرد: این داروها اکنون تاییدیه کمیته اخلاق وزارت بهداشت را دریافت کرده‌اند و شروع تست‌های بالینی از پنجشنبه پانزدهم اسفند آغاز شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه این تست‌های بالینی تا دو هفته دیگر ادامه دارد، بیان کرد: اگر این تست‌ها جواب داد، شرکت‌ها به سمت تولید انبوه می‌روند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1063208

وب گردی

وب گردی