امکان ارائه خدمات آموزش مجازی به دانشگاه‌های دیگر را داریم

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: آمادگی داریم با بیشترین میزان همکاری، خدمات آموزش الکترونیکی مورد نیاز دیگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را ارائه کنیم.

مرتضی محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه دوره‌های کاملاً مجازی در دانشگاه پیام نور بر اساس استانداردهای آموزش مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور با نظام آموزشی ترکیبی به بخش قابل توجهی از دانشجویان دوره‌های غیر مجازی خود نیز خدمات آموزشی مجازی ارائه می‌کند.

وی درباره به‌کارگیری سیستم «ال‌ام‌اس» یا همان سیستم مدیریت یادگیری (Learning Management System) در ایران گفت: سیستم های ال‌ام‌اس معمولاً پایه مشترک یکسانی دارند؛ اما هر سازمان بسته به نیاز و مأموریت خود از نسخه‌‌های مختلفی با قابلیت‌های متفاوت استفاده می‌کند که برخی از آنها دارای استاندارد روز دنیا هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: البته بخش مهمی از موفقیت اینگونه سامانه‌ها به میزان دسترسی مخاطبان به ارتباطات باکیفیت مربوط می‌شود که آن هم خود تابعی از سطح عمومی و کیفیت خدمات ارتباطی هر کشور است.

محسنی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های الکترونیکی لازم در دانشگاه پیام نور در حد نیازهای متقاضیان ایجاد شده و در حال توسعه مستمر است، بیان کرد: ان‌شاءالله شیوع ویروس کرونا هرچه زودتر متوقف شود؛ اما دانشگاه پیام نور، خود را برای وضعیت‌های مختلف آماده می‌کند و بنا بر مأموریت خود و رسالت‌های اجتماعی، بیشترین میزان همکاری را برای ارائه خدمات آموزش مجازی به سایر مؤسسات خواهد داشت.

وی با اشاره به تعداد دروس الکترونیکی ارائه شده در مقاطع مختلف تخصیلی دانشگاه پیام نور گفت: 3 هزار و 600 گروه درسی در هر نیمسال به‌صورت الکترونیکی در دانشگاه پیام نور ارائه می‌شود و 50 هزار دانشجو از وجود هزار و 200 استاد در قالب آموزش مجازی بهره می‌برند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در پایان گفت: دانشگاه پیام نور پیش از شیوع ویروس کرونا نیز عملکرد موفقی چه در ارائه الکترونیکی دروس و چه در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی داشته است. بیش از 600 هزار دانشجو در آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه پیام نور شرکت می‌کنند که آمار قابل توجهی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063211

وب گردی

وب گردی