کشورهای اسلامی موظف به حمایت از مسلمانان هندوستان هستند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمام مسلمانان جهان و در راس آن، مسئولان کشورهای اسلامی موظف به دفاع و حمایت از مسلمانان مظلوم هندوستان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان درباره حوادث و جنایات اخیر علیه هندوها و دولت هند علیه مسلمانان این کشور بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: جنایت هولناک مریدان استکبار در هند و کشتار مسلمانان بی‌گناه، بار دیگر چهره‌ خونخوار گرگ‌های پرمدعای مدعی حقوق‌بشر و دموکراسی‌خواهی را از پشت پرده‌ تزویرِ همیشگی بیرون آورد و خطر و تبعات دخالت‌های خصمانۀ استکبار جهانی و دشمنان حربی را در سیاست‌های سایر کشورها علیه مردم مستضعف جهان به‌ویژه مسلمانان، به غافلان و مسامحه‌کاران گوشزد کرد.

در بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان بیان شده است: این مصیبت و حوادث هولناک برای هر مسلمان و برای هر انسان منصف و شریفی در هر نقطه‌ جهان بسی گران و غم‌بار است، ولی مصیبت بزرگ‌تر سکوت و همراهی و خیانت رسانه‌ها و به ظاهر صلح‌طلبان و روشنفکران عالم در حق ملل ستمدیده و مظلوم جهان است. همانانی که به مسئولیت انسانی خود بی‌تفاوت بوده‌اند و همیشه با وارونه‌نمایی حقایق سعی داشته‌اند جای شهید و مظلوم را با جلاد و ظالم عوض کنند. در این اتفاقات اخیر نیز مدعیان حقوق بشر باز هم طبق عادت همیشگی خود سکوت جنایت‌آمیز کردند و نسبت به کشتار مسلمانان در هند هیچ عکس‌العمل درخوری نشان نداده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پس از تصویب قانون ظالمانه و تبعیض‌آمیز حق شهروندی در هند، مسلمانان مظلوم هندوستان برای مقابله با ظلم و این قانون تبعیض‌آمیز اعتراض کردند؛ قانونی که در بخشی از آن به بازنگری تابعیت می‌پردازد و طبق آن غیرهندی‌ها تنها به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت خواهند کرد؛ قانونی که بر اساس آن همچنین صدها هزار مسلمان نیز باید با مدارک و اسناد اثبات کنند که قبل از سال ۱۹۷۱ در هند‌ بوده‌اند، در غیر این صورت دیگر شهروند این کشور شناخته نمی‌شوند و مهاجر غیرقانونی محسوب شده و باید از هند اخراج شوند. این لایۀ نژادپرستانه تنها بخشی از دستور کار «دولت مودی» برای به حاشیه راندن مسلمانان هند است که حتی با اصول برابری در قانون اساسی هند و اصل سکولار بودن قانون اساسی این کشور در تضاد بوده و آشکارا در خدمت منافع جهان‌خوارانه‌ استکبار و در راس آن شیطان اکبر و اتباع آن است. البته از هندوتواها با آن سوابق و ‌ماهیت که علنا به آمریکاپرستی می‌پردازند و بت رئیس‌جمهور شیطان اکبر را نیز برای پرستش ساخته‌اند، جز این انتظاری نیست.

دانشجویان خاطر نشان کردند: اخیرا پس از سفر رئیس‌جمهور آمریکای تروریست به دهلی‌نو که باعث موج جدیدی از اعتراضات در هند علیه ترامپ شد؛ بهانه‌ای برای هندوهای افراطی مهیا گشت که در اقدامی وحشیانه، به چندین مسجد و تجمع مسالمت‌آمیز مسلمانان حمله‌ور شوند که منجر به کشته یا زخمی شدن صدها نفر از مسلمانان بی‌دفاع هندی شد؛ این حوادث تلخ در حالی اتفاق افتاد که در اوج ناعدالتی و تبعیض مذهبی، دولت‌مردان و نظامیان هندوستان در این یورش وحشیانه، به حمایت از افراطیون هندی پرداختند و با آنان در این اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی، همکاری و همراهی کردند. مدعیان و طرفداران حقوق بشر و صلح‌طلبی، در یک‌جا اتفاقات را جنایت و در جایی دیگر به راحتی از کنار آن می‌گذرند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون سؤال ما از مدعیان داخلی و بین‌المللی مزور حقوق‌بشر و صلح‌طلبی این است که در این صحنه‌ها چرا حتی به مکاتب تئوریزه کردۀ غلط خود هم پایبند نیستید؟ چرا امضای قرارداد سه میلیارد دلاری ترامپ برای فروش تسلیحات به دهلی‌نو جهت سرکوب مستضعفین و مسلمانان را محکوم نمی‌کنید؟ چرا تجمعات و اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم هند را رسانه‌ای نمی‌کنید؟ چرا در جابی با تبلیغات دروغین و زهراگین خود و با وارونه‌نمایی، برخی اتفاقات را جنایت معرفی می‌کنید و آن را فریاد می‌زنید اما در جایی دیگر که جنایاتی وحشتناک رخ داده است حتی کسری از آن تحرکات را ندارید و قضیه را مسکوت باقی می‌گذارید و از کنار آن می‌گذرید؟ تمام مسلمانان جهان و طبعا در راس آن، مسئولان کشورهای اسلامی موظف به دفاع و حمایت از مسلمانان مظلوم هندوستان هستند.

در این بیانیه از دستگاه دیپلماسی کشور خواسته شده است: متاسفانه سیاست وزارت امور خارجه در سال‌های اخیر منفعل بوده و نتوانسته است مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران را به خوبی در جهان بیان کند و از حقوق مظلومین دفاع کند، در این مورد انتظار می‌رود در کنار محکوم کردن و فشارهای سیاسی، پیگیری‌های لازم را در مجامع بین‌المللی انجام دهد و ضمن آگاه‌سازی و تبیین این جنایات نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز، بدون کوچک‌ترین ملاحظه‌کاری و انفعال، اقدامات لازم را به موقع به عمل آورد و با تمام توان از مسلمانان مظلوم هند، دفاع و حمایت کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همچنین مردم شریف ایران در کنار مسئولان جمهوری اسلامی بدانند که اگر بخواهیم بر روی کره‌ خاکی در خدمت مفاهیم توحیدی و ارزشی جریان‌ساز باشیم و مصداق کلام خدای متعال قرار بگیریم که فرمود: «فَمَن یَکفُر بِالطّاغوتِ وَ یُؤمِن بِاللَّهِ فَقَدِ استَمسَکَ بِالعُروَةِ الوُثقى لَاانفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ (بقره256)» باید در مقابل ظلم و طاغوتیان در هر نقطه از جهان، صریح و شجاعانه، اعلام موضع کنیم و بایستیم و مبارزه کنیم.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان حوادث اخیر هند و جنایات رخ داده را محکوم کرده و با استمداد و مدد از پرودگار دو عالم امیدوار است تمام مسلمانان و مستضعفان دنیا که زیر آتش هجمه ظالمین و مستکبران هستند، در آینده‌ نزدیک رهایی یابند و ان‌شا الله دشمنان را عقب می‌رانند و گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی را در اقصی نقاط عالم منتشر و مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063218

وب گردی

وب گردی