اینترنت را به کتاب صوتی تبدیل کنید+فیلم

ویژگی جدید دستیار گوگل قادر است صفحات وب را با صدای بلند به 42 زبان بخواند، که اساساً همه چیز در اینترنت را به کتاب صوتی تبدیل می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این ویژگی با عنوان « Read It» نامگذاری شده است و با گفتن « Hey Google, read it» یا « Hey Google, read this page» راه اندازی می شود.

این ویژگی که از طریق مرورگرها و تلفن های هوشمند اندروید قابل دستیابی است، به طور خودکار از طریق صفحه ای که در حال خواندن است، پیمایش می شود و کلمات در هنگام خواندن با صدای بلند برجسته می شوند. سرعت خواندن امکان تنظیم شدن از سریع تا کندتر را دارد و دکمه هایی برای مکث خواندن یا رفتن به جلو و عقب در متن نیز وجود دارند.

غول فناوری این ویژگی را ایجاد کرده است تا دستیار گوگل، متون را با همان ریتم و بلندی که انسان یک متن را می خواند برای کاربر پخش کند.

اگر متن در صفحات وب به زبان مادری شخص نیست، فرد می تواند از منوی ترجمه Read It برای انتخاب زبان مورد نظر خود استفاده کند. دستیار گوگل به طور خودکار متن را قبل از خواندن با صدای بلند ترجمه می کند.

گوگل اضافه کرد که وب سایتها برای فعال کردن این ویژگی به کدنویسی خاصی احتیاج ندارند، اما می توان با استفاده از برچسب « nopagereadaloud » این ویژگی را مسدود کرد. در همین حال، توسعه دهندگان ممکن است توانایی جدید دستیار گوگل را در برنامه های تلفن همراه ادغام کنند.

این ویژگی را می توان موقعیت های مختلفی از جمله گوش دادن به اخبار در هنگام رانندگی یا دنبال کردن دستور العمل هنگام کار در آشپزخانه استفاده شود. این ویژگی همچنین به افراد دارای اختلال بینایی یا مشکل خواندن کمک خواهد کرد، زیرا دستیار گوگل به آنها کمک می کند تا یافته های آنلاین خود را بخوانند.

ممکن است این ویژگی با ویژگی دیگر دستیار گوگل که به مردم امکان تغییر صدا و لهجه را می دهد نیز ترکیب شود. خواندن دستیار گوگل از ویژگی های مشابهی در iOS 13 اپل پیروی می کند که به Siri امکان می دهد به طور خودکار پیام ها را با صدای بلند بخواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063223

وب گردی

وب گردی