خبر خوب برای علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه/ برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی «رویش»در دانشگاه آزاد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری مسابقات مجازی کتاب‌خوانی تحت عنوان «رویش» در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروزه کتاب و کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه، از شاخص‌های رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای به شمار می‌آید و نقش والا وحساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی مشهود است.

در این راستا معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای دستیابی به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و براساس سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی درنظر دارد سلسله مسابقات سراسری کتابخوانی با عنوان "رویش" را در واحدها و مراکز آموزشی به اجرا درآورد.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز، درباره جزئیات این مسابقات گفت: اولین دوره مسابقات کتاب خوانی رویش با دو کتاب تحت عنوان های«آرزوهای دست ساز» و «دختر تبریز» در سطح واحدهای سراسر کشور در روز پنج شنبه 18 اردیبهشت ماه سال99 مصادف با ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: کتاب «دختر تبریز» در حوزه دفاع مقدس و نوشته صدیقه صالحی و «آرزوهای دست ساز» در ارتباط با موسسات دانش بنیان است که شرکت‌کنندگان می‌توانند برای دریافت فایل الکترونیکی دو کتاب به سایت https://taaghche.com/book/69564 مراجعه کنند.

نصیری گفت: متقاضیان شرکت در این مسابقات تا 9 اردیبهشت ماه سال آینده می‌توانند برای ثبت نام به سایت farhangi.iauec.ac.ir مراجعه کنند. جوایز نفیسی برای این مسابقات در نظر گرفته شده است که شامل 200 سفر زیارتی و فرهنگی، 100 سفر گردشگری به اماکن تاریخی،ده ها سکه طلا یا کارت هدیه، بن خرید کتاب ،تخفیف شهریه و استفاده رایگان از اماکن و مهمانسراهای دانشگاه به همراه خانواده می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر باتوجه به تعطیلی دانشگاه، فرصت خوبی در اختیار دانشجویان قرار گرفته تا به امر مطالعه و کتابخوانی بپردازند؛ با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود که مسابقات رویش کتاب خوانی، مورد استقبال تعداد قابل توجهی از دانشجویان قرار بگیرد.

نصیری درباره نحوه برگزاری آزمون و طراحی سوالات بیان کرد: سوالات به صورت چهار گزینه‌ای توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تدوین و آزمون بصورت مجازی توسط واحد الکترونیکی در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد؛ همچنین برای آشنایی و آمادگی بیشتر با نحوه برگزاری آزمون یک روز قبل از برگزاری آن، در تاریخ 17 اردیبهشت ماه سال آینده، آزمون آزمایشی در آدرس واحد الکترونیکی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تامین بودجه برگزاری این مسابقات گفت: بودجه برگزاری مسابقه از محل بودجه متمرکز معاونت فرهنگی و دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تامین می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اهداف برگزاری مسابقات رویش شامل ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی دانشجویان، تقویت نگرش فرهنگی و اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت، ارتقای سرانه مطالعه کتاب‌های فرهنگی بین دانشجویان می‌شود.

گفتنی است براساس بخش‌نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، اعلام اسلامی برندگان نهایی این مسابقات، همزمان با عید سعید فطر خواهد بود.

لازم به ذکر است، واحدها برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 47351413 این معاونت و واحد الکترونیکی با شماره 42863404 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063234

وب گردی

وب گردی