برخی از مردم هم در شیوع کرونا مقصر هستند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مواجهه کشور با ویروس کووید19 گفت: مشکل پیش آمده دولتی نیست و مردم هم وظایفی دارند، برخی مواقع کم‌لطفی‌هایی از سوی ملت صورت گرفته است.

محمد هادی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن اشاره به ویروس کرونا گفت: چنین بیماری‌ای تبدیل به بحران جهانی شده است و خیلی از کشورها درگیر آن هستند. کشورهای پیشرفته هم برای درمان بیماری کرونا با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی ضمن انتقاد از کمبود اقلام بهداشتی چون ماسک برای مردم اظهار کرد: کادر درمانی با مشکلاتی روبرو هستند و تجهیزات پزشکی به خوبی نمی‌رسد.

اسماعیلی در ادامه افزود: ماسک اگر در کشور وجود نداشت تا حدودی مشکلات به وجود آمده قابل قبول بود؛ اما احتکار ماسک نشان‌دهنده مدیریت نادرست دولت بر بازار است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه همه در مقابله با ویروس کرونا وظیفه دارند، گفت: دولت و وزیر بهداشت باید با چه زبانی بگویند که مردم به مسافرت نروید؟ ملت نیز باید همراهی لازم را داشته باشند. مشکل پیش آمده دولتی نیست مردم هم وظایفی دارند. برخی مواقع کم لطفی از سوی مردم صورت گرفته است. عده ای به شمال می‌روند و هیچ توجهی به توصیه‌های وزارت بهداشت نمی‌کنند که چنین موضوعی اصلا خوب نیست.

به گفته اسماعیلی قوه قضاییه رسیدگی خوبی به پرونده‌های محتکران و بقیه اخلال کنندگان بازار اقلام بهداشتی داشته است.

وی ضمن تمجید از اقدامات صورت گرفته قوه قضاییه برای دستگیری محتکران بازار اقلام بهداشتی اظهار کرد: چنین اقداماتی باید بیشتر شود و همچنین برخورد قاطعی نیز باید با افراد محتکر کننده صورت بگیرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره دید و بازدیدهای عید نوروز 1399 نیز گفت: توصیه‌های وزارت بهداشت باید توسط مردم عملی شود، دید و بازدیدها کم و حتی به صفر برسد؛ زیرا یک یا دو ماه ماندن در خانه بهتر از این است که مردم، عزیزان خود را بر اثر ویروس کرونا از دست بدهند.

انتهایپیام/

کد خبر: 1063242

وب گردی

وب گردی