تولید محلول ضد عفونی کننده توسط پژوهشگران شیمی واحد یادگار امام(ره)

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار امام(ره) گفت: گروه شیمی واحد یادگار امام(ره) محلول ضدعفونی کننده با عطر اکالیپتوس و مواد استاندارد درست کرده که در مرحله اول به دنبال تولید انبوه آن برای ۲ هزار نفر است.

شهرام علم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این دانشگاه در حوزه مبارزه با کرونا و مسائل بهداشتی گفت: تمامی دستورالعمل ها در حوزه گندزدایی، اعم از تامین ظروف یک بار مصرف، مایع دست شویی و... تا اواخر فروردین ماه و تشکیل کلاس ها تدوین شده و به بخش های مختلف دانشگاه ابلاغ شده است.

وی افزود: درحال حاضر تمامی افرادی که قصد ورود به دانشگاه دارند از جمله کارکنان حراست،کارمندان بخش اداری، اعضای هیئت علمی و دانشجویان، ابتدا نزد پزشک می روند و پس انجام معاینات بالینی، به آن ها ماسک، دستکش و بطری آب داده می شود.

علم با اشاره به فعالیت های فرهنگی در حوزه مقابله با کرونا ادامه داد: معاونت فرهنگی دانشجویی واحد یادگار، کلیپی در حوزه مبارزه با کرونا طراحی کرده که درحال حاضر بر روی سایت دانشگاه قرار دارد. همچنین در حوزه آموزش از راه دور، ۱۶ کلاس به وب‌کم و شرایط فیلم برداری مجهز شده اند که هرکدام از اعضای هیئت علمی به نوبت، جلسات آموزشی خود را ضبط و بر روی سایت قرار می دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار امام(ره) درباره فعالیت مرکز مشاوره این واحد گفت: مشاوران و پزشکان مستقر در مرکز مشاوره دانشگاه از ساعت ۸صبح تا ساعت ۱:۳۰ بعدازظهر فعالیت خواهند داشت. علاوه بر آن، کانون حلال احمر دانشگاه، دستگاه های جدید تب سنج و فشارسنج در اختیار دارد و کل پرسنل دانشگاه را طی دو روز معاینه بالینی کردند و به همگی ماسک فیلتردار و دستکش دادند.

وی بیان کرد: گروه شیمی واحد یادگار امام(ره) محلول ضدعفونی کننده با عطر اکالیپتوس و مواد استاندارد درست کرده که در مرحله اول به دنبال تولید انبوه آن برای ۲ هزار نفر است؛ درحال حاضر به دنبال اخذ مجوز از معاونت دارویی وزارت بهداشت هستیم که خوشبختانه کارها تا حدودی به جلو رفته و منتظر اخذ مجوزهای اداری آن هستیم.

علم در پایان خاطر نشان کرد: مواد اولیه این محلول شامل ۲هزار لیتر اتانول، اکالیپتوس و ژل است که امیدواریم ظرف ۴ الی ۵ روز آینده زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه به تولید انبوه برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063276

وب گردی

وب گردی