مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی در ۲۰ اسفند

غول‌های فناوری دنیا مقابل کرونا، بیمارستان‌ها و کادر درمانی دانشگاه آزاد در خدمت وزارت بهداشت و تمدید فرصت ثبت نام در برنامه دستیار پزشک پژوهشگر از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در ۲۰ اسفند به شرح زیر است:

غول‌های فناوری دنیا مقابل کرونا

خبرنگار فرهیختگان در این عنوان، وضعیت صنعت فناوری را با وجود گسترش ویروس اپل به‌طور جدی به کارخانه‌های خود در شنزن، چین و مشتریان چینی خود وابسته است که سهم بزرگی از مشتریان این شرکت را به خود اختصاص می‌دهند. به گزارش نیویورک‌تایمز، چند روز بعد از اپل، زنگ خطر مایکروسافت هم به صدا درآمد. درآمدهای این غول فناوری، بیش از هر چیز به مشتریانی وابسته است که نرم‌افزار ویندوز را روی لپ‌تاپ و تبلت‌های Surface خود نصب می‌کنند و از سوی دیگر، محصولات سخت‌افزاری این کمپانی هم با کاهش شدید فروش در چین مواجه شده‌اند. این محصولات به‌طور تقریبی حدود یک‌سوم درآمد مایکروسافت را دربرمی‌گیرد. درحالی که به نظر می‌رسد کمپانی‌های سخت‌افزاری بیش از دیگر شرکت‌ها تحت‌تاثیر باشند، این تاثیر بیشتر شده و شرکت‌های اینترنتی را هم شامل شده است. در این بین، برخی کمپانی‌ها و شرکت‌ها برای حفاظت و پشتیبانی از کارمندان خود برخی اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در این راستا و برای جلوگیری از پیشرفت ویروس کرونا، کنگره جهانی موبایل که سالانه در بارسلونا برگزار می‌شد، لغو شد. اما با وجود این، کنفرانس امنیت IT درحالی طی هفته گذشته در سانفرانسیسکو برگزار شد که کمپانی‌های بزرگی چون IBM، AT&T و Verizon از حضور در آن انصراف دادند.جدید بررسی کرده است.

در ادامه، فیسبوک یکی از رویدادهای تبلیغاتی خود و نیز کنفرانس سالانه F8 را نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته بود و تاثیری که روی آینده توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری داشت، لغو کرد. همچنین بسیاری از شرکت‌ها ازجمله آمازون و فیسبوک سفر کارمندان خود را به کشورهای دیگر ممنوع کرده‌اند و این اقدام را مطابق با دستورالعمل‌های مقامات بهداشت بین‌المللی و محلی و نیز در راستای حفظ سلامت آنها و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام می‌دهند.

بیمارستان‌ها و کادر درمانی دانشگاه آزاد درخدمت وزارت بهداشت

بر اساس این عنوان روزنامه فرهیختگان، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای معاونان گفت: ویروس کرونا کشور را در شرایط خاص و ویژه‌ای قرار داده که این شرایط دانشگاه آزاد اسلامی را نیز درگیر کرده است. از آنجا که رسالت و بقای دانشگاه آزاد اسلامی ارائه خدمت به دانشجویان است، در این وضعیت دو مبحث را پیش‌رو داشته‌ایم که یک بحث آن مربوط به حوزه علوم پزشکی است و دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با ویروس کرونا، بیمارستان‌ها و کادر درمانی خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد و تمام توان خود را برای ارائه خدمت به مردم به کار گرفت و هنوز هم در این زمینه فعال است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بحث دیگر، راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی غیرحضوری در دانشگاه آزاد اسلامی است. با توجه به شرایطی که در کشور ایجاد شده، بسیج جدی در ارائه آموزش مجازی داشته و سعی کردیم آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شود. به این منظور از هفته گذشته با بخشنامه‌ای که به تمامی واحدها و مراکز دانشگاهی و مدارس و آموزشگاه‌های سما ابلاغ شد، این موضوع به صورت جدی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

دکتر طهرانچی با تاکید بر اینکه هر یک از واحدهای دانشگاهی باید برای آموزش مجازی یک مسئول تعیین کرده باشند، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظف به شروع کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی شده‌اند و مرکز فناوری اطلاعات و شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی از هفته گذشته به صورت شبانه‌روزی با همکاری واحد الکترونیکی و واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی از جمله علوم و تحقیقات، نجف‌آباد و استان تهران فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

وی افزود: علاوه‌بر این، برای استفاده از زیرساخت‌ها و بستر شبکه‌های اجتماعی موبایلی، برنامه‌هایی در دستورکار داریم تا بتوانیم ارائه آموزش‌های مجازی را از 15 فروردین‌ماه از این طریق نیز داشته باشیم. با توجه به اهمیت جریان داشتن آموزش در دانشگاه، نیمسال تحصیلی جاری را در موعد مقرر در تقویم آموزشی به اتمام خواهیم رساند. به گفته وی برگزاری کلاس‌های آموزشی در دانشگاه تا پایان اسفندماه به صورت مجازی قطعی خواهد شد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در ۲۰ اسفند به شرح زیر است:

فرصت ثبت‌نام در برنامه دستیارپزشک پژوهشگر تمدید شد

براساس این عنوان روزنامه آفرینش، هفتمین فراخوان جذب جهت برنامه دستیار پزشک پژوهشگر از اول تا دهم اسفندماه انجام شد. اما به دنبال لغو آزمون دستیاری در اسفندماه 98 و موکول شدن آن به اردیبهشت 99، فراخوان پذیرش دستیار پزشک پژوهشگر در نیمه دوم فروردین 1399 مجدد تمدید خواهد شد.

فرم ثبت نام در دوره پزشک پژوهشگر در سامانه واحد توسعه ظرفیت تحقیقات علوم پزشکی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به نشانی rcd.research.ac.ir قرار دارد و در نیمه دوم فروردین ماه 99 داوطلبان می توانند آن را تکمیل کنند.

پس از ثبت نام، مصاحبه در مدت زمان اعلام شده انجام خواهد شد.

محور اصلی فعالیت‌های برنامه پزشک پژوهشگر، کسب دانش و مهارت‌های بالینی و پژوهشی بطور همزمان و هدفمند در یک حیطه خاص از علم پزشکی است.

برنامه پزشک پژوهشگر مقطع جدید دانشگاهی نبوده و برنامه آموزشی (کاریکولوم) آن عملا ترکیبی از محتوای دوره تخصصی یا فوق تخصص/ فلوشیپ بالینی به علاوه دوره PhD by Research است.

قوانین حاکم بر آموزش دوره تخصص و یا فوق تخصص /فلوشیپ های بالینی و همچنین دوره PhD by research در برنامه پزشک پژوهشگر نیز اعمال می شود مگر آنکه در این آئین نامه بصورت دیگری آمده باشد.

پذیرش دستیاران این برنامه در قالب ظرفیت استعدادهای درخشان و یا مازاد بر ظرفیت ورودی دوره های تخصصی یا فوق تخصصی در دانشگاه های کشور خواهد بود.شرکت در برنامه پزشک پژوهشگر برای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کاملا ً‌اختیاری است.هیچگونه محدودیتی در نوع استخدام (پژوهشی، آموزشی، و یا درمانی) برای فارغ التحصیلان برنامه پزشک پژوهشگر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وجود ندارد.

امروز؛ آغاز ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها

بر اساس این عنوان روزنانه آفرینش، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از امروز سه‌شنبه 20 اسفندماه 98 از طریق سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و به مدت هفت ماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: این ثبت‌نام از امروز سه شنبه 20 اسفندماه آغاز می‌شود و هرگونه تغییرات احتمالی به مرور اعلام می‌شود.دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو بدون آزمون و فقط براساس سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای مهرماه در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر شد.

تاکنون 11 هزار و 714 کد رشته محل اختصاص یافته که این رقم افزایش می‌یابد، در پذیرش بدون آزمون هیچ کاهشی در کد رشته محل‌ها و ظرفیت‌ها نسبت به سال 98 اعمال نمی‌شود.

همه داوطلبان متقاضی ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی و یا دیپلم) آزمون سراسری مهرماه می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول کد رشته محل‌های مربوط را در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مشاهده کنند.

داوطلبان و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنما در روزهای اعلام شده به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 100 کد رشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063280

وب گردی

وب گردی