دولت هند به تبعیض نژادی و کشتار مسلمانان پایان دهد

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان گفت: دولت هند باید بر اساس عدالت، حقوق شهروندی را برای همه شهروندان از جمله جامعه مسلمانان این کشور در نظر بگیرد و به تبعیض نژادی و مذهبی در این کشور پایان دهد.

آرش افسری نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به درگیری‌های هندوها و دولت این کشور با مسلمانان اشاره کرد و گفت: در کمال تأسف در روزهای اخیر اعتراضات مسالمت آمیز مسلمانان در هند به قانون جدید شهروندی، به درگیری‌های فرقه‌ای منجر شد.

وی با ابراز نگرانی از آزار و اذیت مسلمانان هند توسط دولت و افراطیون این کشور بیان کرد: اعتراضات مسلمانان به تبعیض‌های مذهبی در این کشور با ورود هندوها به آشوب‌های خیابانی کشید و متاسفانه منجر به کشته شدن جمعی از مسلمانان مظلوم هند و تخریب مساجد مسلمانان منطقه شد. وضعیت مسلمانان موجی از نگرانی برای تمام آزادگان جهان به ویژه جهان اسلام را ایجاد کرده است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان با بیان اینکه در اسلام بیش از هر چیزی بر اخلاق تاکید شده است و همه احکام نیز در چارچوب اخلاق معنا دارند، گفت: مسلمانان بر اساس آموزه‌های اسلام برای حفظ کرامت خود و سایر مردم تلاش دارند اما متاسفانه در حال حاضر کرامت آنها توسط برخی از تندروها به خطر افتاده است.

مسلمانان قربانیان اصلی نژاد پرستی در دنیا هستند

وی از وجود تبعیض نژادی در جهان انتقاد کرد و گفت: اسلام با ظهورش باعث برچیده شدن برخی از رذائل اخلاقی نظیر تبعیض جنسیتی، قومیت گرایی و نژاد پرستی شد. اسلام حتی به پیروانش تاکید دارد در برخورد با بشریت در نهایت مهربانی و صلح باشند چرا که اگر آن فرد مسلمان باشد در قبله اشتراک دارید و اگر از دین دیگری هم باشد در توحید با هم مشترک هستید.

به گفته افسری نژاد؛ در حال حاضر تبعیض نژادی و دینی در جهان در سایر ادیان دروغین و فرقه‌ها و مکتب‌های ساخت بشری رواج پیدا کرده است و متاسفانه مسلمانان در جهان بیشترین قربانیان تفکرات نژادپرستانه هستند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان با بیان اینکه موضوع کشتار و آزار و اذیت مسلمانان در هند منحصر به جهان اسلام نیست، گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر باید همه تشکل‌های مردم نهاد حامی حقوق بشر در جهان در مقابله با این ستم دولت هند به مسلمانان فعال شوند چرا که این حادثه فقط منحصر به جهان اسلام نیست.

وزارت خارجه برای برقرای آرامش مسلمانان هند تلاش کند

وی ادامه داد: اتحادیه‌ها و تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور ضمن محکومیت این اقدام خشن و وحشیانه علیه مسلمانان مظلوم هند از مسئولان ارشد دولت و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد با ملاحظه تمام مناسبات اقتصادی و سیاسی پیگیر حوادث هند و وضعیت مسلمانان باشد. همچنین برای تحقق امنیت، آرامش و عافیت مسلمانان هند تلاش کنند.

افسری نژاد در پایان خاطر نشان کرد: دولت هند باید بر اساس عدالت، احترام و قوانین بین‌الملل و شهروندی عمل کند و این حقوق را برای همه شهروندان خود از جمله جامعه مسلمانان این کشور در نظر بگیرد و به تبعیض نژادی و مذهبی در این کشور پایان دهد. همچنین باید از آزار مسلمانان توسط هندوها جلوگیری کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063299

وب گردی

وب گردی