فراهم کردن زیرساخت آموزش مجازی از ملزومات پدافندی به حساب می‌آید

به گفته رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد این واحد دانشگاهی در جهت فراهم سازی زیرساخت آموزش مجازی و توجیهی برای دانشجویان تلاش‌های شبانه‌ روزی انجام شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده از آموزش مجازی و فراهم کردن زیرساخت آن در کشور از ملزومات پدافندی به حساب می‌آید که در شرایطی که نتوان به محیط فیزیکی آموزشی دسترسی پیدا کرد، از این بستر به منظور انتقال دانش به دانشجویان استفاده کرد.

رحیمی افزود: در این راستا، با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور به دلیل پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از اوایل شیوع این بیماری اقدامات جامعی در جهت کاهش نگرانی دانشجویان انجام داده است. این اقدامات نه تنها شامل ضدعفونی کردن مستمر محیط آموزشی و کاری بوده، بلکه در جهت فراهم سازی زیرساخت آموزش مجازی و توجیهی برای دانشجویان تلاش‌های شبانه‌ روزی انجام شده است.

وی بیان کرد: اعضای ستاد آموزش غیر حضوری در استان به منظور برنامه‌ریزی روزانه و تصمیم‌گیری و هماهنگی با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب و احکام جداگانه ای برای اعضا صادر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: به منظور راه‌اندازی اولیه زیرساخت آموزش غیر حضوری و تبیین نقشه راه از سمت سازمان مرکزی دانشگاه، همکاری و هماهنگی ستاد آموزش غیر حضوری و کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری با تیم فنی سازمان مرکزی انجام شده است.

رحیمی گفت: به منظور تعیین اعضای پشتیبان آموزش غیر حضوری و تصمیم‌گیری در جهت آموزش و توجیه اساتید و دانشجویان، با حضور اعضای ستاد آموزش غیر حضوری و ریاست دانشکده‌ ها جلساتی در واحد شهرکرد تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در این جلسات اعضای کمیته پشتیبان متشکل از شانزده نفر از افراد متعهد و آشنا به امور رایانه‌ای به منظور پشتیانی دانشجویان و همکاری با آنها در جهت آشنا شدن با سیستم آموزش غیر حضوری مشخص و معرفی شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: برای استادانی که دسترسی شخصی به وسایل آموزشی از قبیل رایانه شخصی، میکروفن، دوربین و تخته سفید ندارند؛ کلاس‌هایی به منظور آموزش غیر حضوری، مجهز و ضدعفونی شده در اختیار استادان قرار داده شده است.

رحیمی گفت: اطلاع رسانی نام کاربری و گذرواژه به دانشجویان از طریق پیامک شخصی و پرتابل شخصی افراد، اطلاع رسانی نام کاربری و گذرواژه اساتید از طریق رؤسای دانشکده و مدیران گروه، آموزش تیم پشتیبان فنی با سیستم آموزش غیر حضوری و همچنین توجیه آنها به منظور انتقال این آموزش به استادان و دانشجویان، تهیه کتابچه راهنمای کارکرد با سیستم آموزش غیر حضوری به صورت فایل pdf و ارسال آن به دانشجویان و اعضای هیأت علمی، ارسال مشخصات و شماره تلفن افراد پشتیبان در قالب یک فایل متنی به دانشجویان و استادان از طریق وب‌سایت دانشگاه و شبکه‌های اجتماعی رسمی دانشگاه و هماهنگی و راه‌اندازی آزمایشی سیستم آموزش غیر حضوری با سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری (بروجن، فارسان، پردیس لردگان و اردل) به منظور توجیه و آموزش این واحدها، از دیگر اقدامات انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلاش شبانه‌روزی تمام همکاران دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، این امید وجود دارد که شرایط خاص ایجاد شده در کشور به فرصتی برای دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1063321

وب گردی

وب گردی