تولید نانو اکسید روی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

یک شرکت دانش بنیان داخلی با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی توانست، نانو اکسید روی را با خاصیت آنتی باکتریال تولید کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خلیل بیکی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: محصول تولید شده در شرکت ما، نانو اکسید روی است.
وی تصریح کرد: از جمله خواص ویژه نانو اکسید روی، می‌توان به پایداری شیمیایی بالا، ثابت دی الکتریک پایین، فعالیت کاتالیزوری بالا، جذب نور فروسرخ و فرابنفش و از همه مهم¬تر خاصیت ضدباکتری و ضد قارچ آن اشاره کرد که این شرکت قادر است این محصول را بر اساس سفارش مشتری تا اندازه ذرات زیر ۱۰۰ نانومتر و خلوص بالای 99.99 درصد تولید کند.

بیکی، نانو اکسید روی را دارای کاربردهای مختلفی دانست و افزود: برخی از کاربردهای این محصول شامل استفاده در پارچه و البسه به عنوان یک ترکیب ضد قارچ و ضد باکتری، استفاده در صنایع لاستیک، پلاستیک‌سازی و لعاب کاشی و سرامیک، استفاده در صنایع رنگ به عنوان رنگ‌های عایق حرارتی، استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی مانند برخی از پمادها و... است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: با توجه به کاربردهایی که این محصول دارد، می‌توان گفت که بازار هدف آن بیشتر مواردی است که به دنبال دستیابی به خاصیت آنتی باکتریال از نانو اکسید روی هستند، مانند کاغذ آنتی باکتریال، چینی بهداشتی، پوشاک، داروی دام و... .

وی محصول تولید شده در این شرکت را از نظر کیفیتی و قیمتی با نمونه‌های مشابه خارجی قابل رقابت دانست و ادامه داد: نانو اکسید روی تولید شده در این مجموعه با نمونه‌های چینی و آمریکایی موجود در بازار قابل رقابت است. محصول ما بنابر اظهار مشتریان دارای همان کیفیت بوده و نتیجه مورد نظر مشتری را ایجاد می‌کند.

بیکی با اشاره به اینکه نانو اکسید روی تولید شده در شرکت متبوعش، استانداردهای لازم را دارد، گفت: از آنجا که محصول ما قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارد، یکی از چشم‌اندازهای این مجموعه صادرات محصول مورد بحث است. از اینرو در حال توسعه کارها برای تولید صنعتی این محصول هستیم تا در مراحل بعدی صادرات آن را آغاز کنیم.

بیکی ضمن اعلام رضایت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، عنوان کرد: تسهیلاتی که صندوق ارایه می‌دهد، تسهیلات خوبی است.
وی در پایان اظهار کرد: تسهیلاتی که شرکت ما از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است در خصوص نمونه‌سازی محصول نانو اکسید روی بود که تولید این محصول در مقیاس تولید صنعتی می‌تواند حدود 10 نفر اشتغالزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063327

وب گردی

وب گردی